Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beechcraft USA

 

Model: 18 Twin Beech

 

 

 

Beechcraft model 18 

 

 

1. Historia modelu

 Beechcraft Model 18, znany również jako Twin Beech – dwusilnikowy samolot pasażerski, produkowany przez wytwórnię Beechcraft w latach 1937-1970. Samolot powstał w układzie dolnopłata z podwoziem w układzie klasycznym. Brał udział w działaniach wojennych podczas drugiej wojny światowej nosząc wojskowe oznaczenia modelu C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan, UC-45J Navigator i SNB-1 Kansan. Beechcraft 18 jest najczęściej modyfikowanym spośród samolotów certyfikowanych w Stanach Zjednoczonych, wydano ponad 200 uzupełniających certyfikatów typu (STC) dla modelu 18. Model otrzymał trzy cywilne certyfikaty typu TC 630, A-684 oraz TC-710.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  Pod koniec lat 30., kierownictwo firmy Beechcraft prognozowało popyt na nowy samolot, określony zgodnie z terminologią firmy, Model 18 przeznaczony do użytku wojskowego. Projekt jak na swoje czasy był konwencjonalny. Założono konstrukcję metalową (jednak z powierzchniami sterowymi krytymi płótnem), pół-skorupową w układzie dolnopłata z dwoma silnikami gwiazdowymi zabudowanymi w gondolach na skrzydłach oraz klasycznym podwoziem z kółkiem tylnym. Mniej konwencjonalną cechą konstrukcji było zdwojone usterzenie pionowe, przez co na pierwszy rzut oka Beechcraft 18 jest łudząco podobny do większego Lockheed'a Electra.

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • .

 

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:

2 x Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior"

 

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

Beech C45 Silh 110kB 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior"
Maksymalna moc  2 x 336kW (450 hp)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 14,52 m
Długość  10,41 m
Wysokość  2,95 m
Masy  
Masa własna
 2 800 kg
Maksymalna masa startowa  3 959 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  360 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  9,4 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pułap  7 930 m
Zasięg  1 850 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}