|
|||||
|
|
||||
1. Historia modelu Beechcraft Model 18, znany również jako Twin Beech – dwusilnikowy samolot pasażerski, produkowany przez wytwórnię Beechcraft w latach 1937-1970. Samolot powstał w układzie dolnopłata z podwoziem w układzie klasycznym. Brał udział w działaniach wojennych podczas drugiej wojny światowej nosząc wojskowe oznaczenia modelu C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan, UC-45J Navigator i SNB-1 Kansan. Beechcraft 18 jest najczęściej modyfikowanym spośród samolotów certyfikowanych w Stanach Zjednoczonych, wydano ponad 200 uzupełniających certyfikatów typu (STC) dla modelu 18. Model otrzymał trzy cywilne certyfikaty typu TC 630, A-684 oraz TC-710. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:
Opcjonalne wyposażenie samolotu:
Silnik: 2 x Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior"
2.3. Warianty |
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 2 x Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior" |
Maksymalna moc | 2 x 336kW (450 hp) |
Płatowiec | dolnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
14,52 m |
Długość | 10,41 m |
Wysokość | 2,95 m |
Masy | |
Masa własna
|
2 800 kg |
Maksymalna masa startowa | 3 959 kg |
Masa użyteczna | |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 360 km/h |
Prędkość podróżna | |
Prędkość minimalna | |
Wznoszenie maksymalne | 9,4 m/s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pułap | 7 930 m |
Zasięg | 1 850 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}