|
|||||
|
|
||||
1. Historia modelu
Beechcraft model 17 Staggerwing jest to amerykański dwupłatowiec z nietypowym rozłorzeniem skrzydła (niższe skrzydło jest bardziej z przodu niż górne skrzydła), oblatany w 1932 r. Sprzedaż rozpoczęła się powoli. Wysoka cena pierwszego Staggerwings'a (pomiędzy US $ 14,000 i US $ 17.000, w zależności od pojemności silnika) odstraszałą potencjalnych nabywców już i tak niezadowolonych z ryneku samolotów cywilnych. Tylko 18 17s modelu zostało sprzedanych w ciągu 1933 r. czyli pierwszym roku produkcji, ale sprzedaż stale wzrastała. Każdy Staggerwing został zbudowany na zamówienie ręcznie. Luksusowa kabina, obita skórą i moherem , podniósła do pięciu pasażerów. Ostatecznie Staggerwing zdobył znaczne udziały w rynku samolotów pasażerskich. Do wybuchu II wojny światowej, Beechcraft sprzedał ponad 424 modelarskie 17. |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja
2.2. Wyposażenie Opcjonalne wyposażenie samolotu:
Silnik: 1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , 450 KM (340 kW) przy 2300 rpm
2.3. Warianty |
|
||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
|
Oferta sprzedaży |
4. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , |
Maksymalna moc | 450 KM |
Płatowiec | dwópłatowiec |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
9,75 m |
Długość | 8,18 m |
Wysokość | 2,44 m |
Masy | |
Masa własna
|
1150 kg |
Maksymalna masa startowa | 1930 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 341 km/h |
Prędkość podróżna | 325 km/h |
Prędkość minimalna | |
Wznoszenie maksymalne | 7,6 m / s |
Rozbieg | |
Dobieg | |
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej | |
Pojemność zbiorników paliwa | |
Zasięg | 1078 km |
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}