Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

 

Model: Beechcraft 17 Staggerwing

 

 

 

Beechcraft 17 Staggerwing 

 

 

1. Historia modelu

 

 Beechcraft model 17 Staggerwing jest to amerykański dwupłatowiec z nietypowym rozłorzeniem skrzydła (niższe skrzydło jest bardziej z przodu niż górne skrzydła), oblatany w 1932 r. Sprzedaż rozpoczęła się powoli. Wysoka cena pierwszego Staggerwings'a (pomiędzy US $ 14,000 i US $ 17.000, w zależności od pojemności silnika) odstraszałą potencjalnych nabywców już i tak niezadowolonych z ryneku samolotów cywilnych. Tylko 18 17s modelu zostało sprzedanych w ciągu 1933 r. czyli pierwszym roku produkcji, ale sprzedaż stale wzrastała. Każdy Staggerwing został zbudowany na zamówienie ręcznie. Luksusowa kabina, obita skórą i moherem , podniósła do pięciu pasażerów. Ostatecznie Staggerwing zdobył znaczne udziały w rynku samolotów pasażerskich. Do wybuchu II wojny światowej, Beechcraft sprzedał ponad 424 modelarskie 17.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  •  

 

2.2. Wyposażenie

Opcjonalne wyposażenie samolotu:

  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
 

 1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy , 450 KM (340 kW) przy 2300 rpm

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 beechcraft-g-17-staggerwing

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 × Pratt & Whitney R-985 -an-1 "Wasp Junior" Silnik gwiazdowy ,
Maksymalna moc  450 KM
Płatowiec  dwópłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 9,75 m
Długość  8,18 m
Wysokość  2,44 m
Masy  
Masa własna
 1150 kg
Maksymalna masa startowa  1930 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  341 km/h
Prędkość podróżna  325 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  7,6 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg 1078 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}