Gulfstream Aerospace

Producent / Kraj: Gulfstream Aerospace / USA

 

Model: Gulfstream V

 

 

 

G5 

 

 

1. Opis Gulfstream V (lub GV lub GV) jest samolotem typu business jet produkowanym przez Gulfstream Aerospace. Stosowany jest również przez wojsko USA pod nazwą C-37A. G500 i G550.Obecnie jego wersje są stale ulepszane. Gulfstream G550 był wcześniej znany jako Gulfstream V SP (GV SP).

Oblatany w 1995 roku, otrzymał certyfikat w 1997 roku i był jednym z pierwszych samolotów latających na "bardzo dużej odległości" (~ 6.000 mil morskich (11.000 km)) wśród samolotów biznesowych. Zdolny do przenoszenia do 16 osób w standardowej konfiguracji siedzeń. Był w stanie przelecieć maksymalnie do 12.000 km bez dodatkowego tankowania.Całkowita produkcji modelu Gulfstream V wyniosła się 191 samolotów.

 

1.1. Konstrukcja

        Zmodernizowano jeszcze bardziej skrzydła aby skuteczniej zmniejszały opór powietrza i zwiększały długość lotu, podwozie chowane w czasie lotu.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: 2x  Rolls-Royce BR710A1-10 turbofan, 14750 lbf (65 kN).

 

 

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent   Rolls-Royce BR710A1-10 turbofan
Maksymalny ciąg   2x 14750 lbf (65 kN)
Załoga  2
Pasażerowie  14-19
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 28,50 m
Długość  29,40 m
Wysokość  7,87 m
Powierzchnia skrzydła  105,60 m2
Masy  
Masa własna
 21 000 kg
Maksymalna masa startowa  41 136 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  1084 km/h
Prędkość podróżna  904 km/h
Pułap  15 240 m
Zasięg  10 139 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Gulfstream IV / USA

 

Model: Gulfstream IV

 

 

 

G4 

 

 

1. Opis Gulfstream IV (lub G-IV lub GIV) jak i jego odmiany  należą do rodziny odrzutowych samolotów, przeznaczonych głównie dla prywatnego lub służbowego użytku. Samoloty zostały zaprojektowane i zbudowane przez Gulfstream Aerospace. Produkowane były Stanach Zjednoczonych od 1985 do 2003 r. 

 

1.1. Konstrukcja

        Ulepszone skrzydła zmniejszają opór powietrza i zwiększają zakres lotu przy zużyciu tej samej ilości paliwa, podwozie chowane w locie.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: 2x Rolls-Royce Tay 611-8C o ciągu maksymalnym 13850 lbf (62,82 kN) każdy.

 

 

 

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Rolls-Royce Tay 611-8C
Maksymalny ciąg  2x 13850 lbf (62,82 kN)
Załoga   2
Pasażerowie  12-16 Max. 19
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 23,70 m
Długość  27,20 m
Wysokość  7,67 m
Masy  
Masa własna
 19 500 kg
Maksymalna masa startowa  33 500 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  935 km/h
Prędkość podróżna  850 km/h
Pułap  13 700 m
Zasięg  8 060 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Gulfstream / USA

 

Model: Gulfstream III

 

 

 

G3 

 

 

1. Opis Gulfstream III jest samolotem typu business jet, produkowanym przez Gulfstream Aerospace, to ulepszona wersja Grumman Gulfstream II.

Gulfstream III został zbudowany w Savannah w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych. Prace projektowe zostały wykonane przez Grumman Aerospace Corporation we współpracy z Gulfstream American Corporation.

 

1.1. Konstrukcja

        Samolot z dwoma silnikami umieszczonymi w górnej części kadłuba samolotu,mieści maksymalnie do 19 pasażerów. Maszyna została zoptymalizowana pod względem wagi oraz ulepszono skrzydła.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: 2x Rolls-Royce Spey RB.163 Mk 511-8 Turbofan,o maksymalnym ciągu 11400 lbf (50,7 kN) każda.

 

 

 

2. Schemat 

G3 schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Rolls-Royce Spey RB.163 Mk 511-8 Turbofan
Maksymalna moc  2x 11400 lbf (50,7 kN) każdy
Załoga  2 lub 3
Pasażerowie  19
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 23,72 m
Długość  25,32 m
Wysokość  7,43 m
Powierzchnia skrzydła  86,83 m2
Masy  
Masa własna
 17 236 kg
Maksymalna masa startowa  31 615 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  928 km/h
Prędkość podróżna  818 km/h
Pułap  13 716 m
Zasięg  6760 km
Prędkość wznoszenia  19,3 m/s

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}