Diamond

Producent / Kraj:

Diamond Aircraft / Kanada

Model:

Diamond DA20

 

 

diamond da20 jarek kania

Diamond DA20 - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

1. Historia modelu

Samolot Diamond DA 20 C1 Katana jest dwumiejscowym, trójkołowym samolotem turystycznym przeznaczonym do szkolenia lotniczego. Doskonale sprawdza się również jako szybki i wygodny środek komunikacji dla osób podróżujących w celach biznesowych. Stylowy DA 20 jest doskonałą alternatywą dla najczęściej wykorzystywanego przez szkoły lotnicze samolotu Cessna.

Dodatkową zaletą samolotu są wyjątkowe walory estetyczne: piękna sportowa sylwetka oraz kształt kabiny zapewniający doskonałą widoczność. Wszystkie te zalety sprawiają, że samolot Diamond DA 20 C1 Katana jest powszechnie wykorzystywany przez szkoły pilotów w Stanach Zjednoczonych. Znakomitą rekomendacją Katany jest fakt, iż została ona wybrana na samolot szkolenia podstawowego przez US Airforce Academy.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Dolnoplat Diamond DA20 jest samolotem nowoczesnym, jeśli chodzi o osiągnięcia myśli technicznej – zamiast zasilania gaźnikowego DA 20 wykorzystuje silnik z wtryskiem paliwa, dzięki czemu zapewnia większe bezpieczeństwo i bardzo dobrze sprawdza się w warunkach jesienno-zimowych. Większa moc silnika  przekłada się na lepsze osiągi. DA20 posiada również znakomitej jakości wyposażenie radio-nawigacyjne.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Continental IO-240-B S o mocy 93 kW (125 KM)

 

2.3. Warianty

  • DA-20A-1 w 2002 r.
  • DV20-1 "Katana"
  • DA20-100 "Katana 100"
  • DA20 C-1 "Katana" i "Katana Eclipse"
  • DA20 C-1 "Evolution"
  • DA20 C-1 "Eclipse"
  • DA20 C-1 "Sokół"-  Wojskowa wersja szkoleniowa

 

 

 

 
3. Schemat  

Diamond DA 20 kokpit jarek kania

Diamond DA20 - kokpit - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Diamond DA20
Silnik, producent Continental IO-240-B S
Maksymalna moc 93 kW (125 KM)
Płatowiec dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
10,87 m
Długość 7,16 m
Wysokość 2,18 m
Masy  
Masa własna
529 kg
Maksymalna masa startowa 750 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  ok.250 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  78 km / h
Wznoszenie maksymalne   5,08 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1013 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

 Diamond Aircraft Industries / Austria

Model:

DA50
 

 

morane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DA50 at Airventure 2007 - fot. wikipedia www.commons.wikimedia.or

 

1. Historia modelu

DA 50 został nieoficjalnie przestawiony pod koniec 2006 roku w i jest w stanie pracować z silnikami benzynowymi i diesla do 3350 KM.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Samolot Rallye był jednosilnikowym dolnopłatem o metalowej konstrukcji półskorupowej, ze stałym podwoziem i dwułopatowym śmigłem. W zależności od wersji samolot mieścił do jednej do czterech osób.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
1 × Teledyne Continental TSIOF-550J o mocy 260 kW

 

2.3. Warianty

  • DA50 SuperStar
  • DA50 Magnum
  • DA50-JP7


 

3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  Morane - Saulnier MS.893
Silnik, producent  Teledyne Continental TSIOF-550J
Maksymalna moc  260 kW
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,68m
Długość  8,81m
Wysokość  2,21m
Masy  
Masa własna
 998 kg
Maksymalna masa startowa  1 615
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  370 km/h
Pojemność zbiorników paliwa  280l

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Diamond Aircraft Industries / Stany Zjednoczone

Model:

Diamond DA 42

 

 

helvetic.com diamond da42

Diamond DA 42 - fot. by www.helvetica.com

 

 

1. Historia modelu

 

Diamond DA 42 to ultranowoczesna koncepcja lekkiego samolotu dwu silnikowego. Dzięki aerodynamicznej budowie zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób przy możliwie najmniejszych kosztach. Produkowany jest przez fimrę Diamond Aircraft ze Stanów Zjednoczonych. Produkcja seryjna trwa od 2004 roku. Dotychczas wyprodukowano ok. 400 sztuk. Wyposażony jest w system Garmin G1000.

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Samolot jest wykonany z materiałów kompozytowych. Wyposażony w system nawigacji glasskokpit Garmin G1000. Dwusilnikowy dolnopłat.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Lycoming IO-360-M1A

2.3. Warianty

  • DA42
  • DA42 M.
  • DA42 L360
  • DA42 NG
  • DA42 MPP
  • DA42-VI

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Diamond DA 42
Silnik, producent  Lycoming IO-360-M1A
Maksymalna moc  100 KW
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 13,42m
Długość  8,5 m
Wysokość  2,6 m
Masy  
Masa własna
 1030 kg
Maksymalna masa startowa  1650 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  356 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  5,69 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1693 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Diamond Aircraft Industries / Austria i Kanada

Model:

Diamond DA 40

 

 

Diamond DA-40D Diamond Star TDI - Jarosław Kania

Diamond DA-40D Diamond Star TDI - Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Diamond DA 40 jest samolotem nadaje się do wszystkiego, od podstawowego lotu, poprzez szkolenia także w ciężkich warunkach. Wyprodukowany przez firmę Diamond Aircraft Industries ze Stanów Zjednoczonych. Jest to jednosilnikowy samolot turystyczny, posiada 4 miejsca siędzące, skonstruawoany z materiałów kompozytowych. Pierwsze DA 40 były dostępne z dodatkową opcją na system Garmin G1000. Aktualnie produkowane DA 40 są wyłącznie z Garmin G1000 jako standardowym wyposażeniem.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Lekki samolot turystyczny w układzzie dolnopłata, zbudowany z materiałów kompozytowych.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
silnik tłokowy Lycoming IO-360-M1A
180 KM (132 kW)

2.3. Warianty

DA 40 DA 40
Początkowy model zasilany przez Textron Lycoming IO-360 M1A 180 KM (135 kW) silnikiem i MT Propellers MTV-12-B/180-17.Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów) lub 1200 kilogramów (2646 funtów) z modyfikacji zainstalowanej. Coraz bardziej wyrafinowane wersje wprowadzane do obrotu jako DA40-180, XL, CS i XLS.
DA 40D DA 40D
Diesel model zasilany przez Thielert TAE 125-01 (Centurion 1.7) lub TAE 125-02-99 (Centurion 2.0) Silnik 135 KM (101 kW) i MT Propellers MTV-6-A/187-129. Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów). Wprowadzony do obrotu głównie w Europie, choć poświadczony także w Kanadzie, jak DA40 TDI.
DA 40F DA 40F
Dopuszczalna masa całkowita to 1150 kilogram (2535 funtów). Wprowadzony do obrotu jako DA40 PF. Ten model nie jest już oferowany.

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  Diamond DA 40
Silnik, producent Lycoming IO-360-M1A
Maksymalna moc  180 KM
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 8,10 m
Długość  5,98 m
Wysokość  2,34 m
Masy  
Masa własna
700 kg
Maksymalna masa startowa  1150 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  240 km/h
Prędkość podróżna  205 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  5,69 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg   1480 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}