Cub Crafters

Producent / Kraj:

CubCrafters / Stany Zjednoczone

Model:

CubCrafters CC11 Sport Cub S2

 

 

 

 Vasters IMG

 

1. Historia modelu

CubCrafters CC11-100 Sport Cub S2 jest górnopłatem o konwencjonalnym podwoziu. Zbudowany przez Crafters Cub. Samoloty certyfikowany do norm dla samolotów lekkich ATSM FAA sportowych. W produkcji od 2010 roku. S2 został wprowadzony w 2007 r. jako ulepszenie do Cub Sport z 2005 roku. Samolot ma taką samą podstawowę konstrukcję i kształt jako Piper Cub .

Samolot po raz pierwszy został zaprezentowany w 2007 r. podczas targów lotniczych Alaska State Aviation Trade Show and Conference.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Górnopłat o konwencjonalnym podwoziu.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Continental O-200 , 100 KM (75 kW)

2.3. Warianty


CC11-100 Sport Cub
    Model podstawowy. Napędzany silnikiem Continental O-200 o mocy 74 kW (100 KM). Samolot został zademonstrowany po raz pierwszy w 2005 r.,

Super Sport Cub
Napędzany silnikiem CubCrafters CC340 o mocy 132 kW (180 KM). CC340 to zmodyfikowany silnik Lycoming O-320 z elektronicznym zapłonem i zmianami w konstrukcji miski olejowej i wydechu. Dzięki temu jest lżejszy o ok. 50 kg i posiada większą moc. Konstrukcja samolotu została opracowana od nowa z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), kompozytów na bazie włókna węglowego i nowoczesnych technologii. Dzięki temu znacznie została zmniejszona masa własna samolotu, jednoczenie stworzono bardzo wytrzymałą konstrukcję kadłuba. Zmniejszono również o połowę liczbę części. Wnętrze kabiny, dzięki zmienionej konstrukcji szkieletu kadłuba, jest o wiele przestronniejsze, niż w samolocie Piper "Super Cub".

 

 

 
3. Schemat  

CubCrafters Carbon Cub SS 11 schemat 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu CubCrafters CC11-100 Sport Cub S2
Silnik, producent  Continental O-200
Maksymalna moc  100 KM (75 kW)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,41 m
Długość  7,09 m
Wysokość  2,54 m
Masy  
Masa własna
 377 kg
Maksymalna masa startowa  599 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  227 km/h
Prędkość podróżna  163 km/h
Prędkość minimalna  51 km/h
Wznoszenie maksymalne  4,0 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

CubCrafters / Stany Zjednoczone

Model:

Carbon Cub EX

 

 

CubCrafters CC11-160 Carbon Cub SS-1  sportpilot org

CubCrafters CC11-160 Carbon Cub SS-1. Żródło - www.sportpilot.org

 

 

1. Historia modelu

Carbon Cub EX (EX - Experimental) to amerykański samolot amatorski wybudowany, zaprojektowany i wyprodukowany przez Crafters Cub z Yakima w stanie Waszyngton . Samolot jest dostarczany w postaci zestawu do samodzielnego montażu. Do listopada 2012 został zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych jeden egzemplarz Carbon Cub EX. W produkcji od 2012 roku.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Carbon Cub EX posiada mocowanie usztywnione płata skrzydła, dwumiejscową zamkniętą kabinę, stałym konwencjonalnym podwozie i jednym silnikiem.
Wykonany z rur stalowych, spawanych z aluminium i w wykorzystaniem włókna węglowego.   Czas budowy z dostarczonego zestawu to 1100 godzin.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Zalecana moc silnika do tego samolotu Samolotu jest zalecana moc silnika to 100 do 180 KM (75 do 134 kW) i standardowe silniki stosowane obejmują 100 KM (75 kW) Continental O-200, do 180 KM (134 kW) Lycoming O-360 i 100 KM (75 kW) ECi CC340 czterosuwowy napędowego.

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

   

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Carbon Cub EX
Silnik, producent  ECi CC340 czterocylindrowy, chłodzony powietrzem, czterosuwowy silnik lotniczy
Maksymalna moc  180 KM (130 kW)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,40m
Długość  7,1m
Wysokość  
Masy  
Masa własna
 431 kg
Maksymalna masa startowa  846 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  185 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  51 km/h
Wznoszenie maksymalne  11 m / s
Rozbieg  20 m
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  644 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}