Cessna

USAF T-41DCessna T-41 Mescalero

 

Cessna T-41 Mescalero - wersja wojskowa popularnego samolotu Cessna 172, używana przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych, jak i siły zbrojne wielu innych krajach jako samolot szkoleniowy dla pilotów.

 

Dane tecniczne:
Załoga: jedna lub dwie osoby
Długość: 8,21 m
Rozpiętość: 10,92 m
Wysokość: 2,69 m
Powierzchnia skrzydeł: 14,8 m²
Masa własna: 618 kg
Loaded waga: 1134 kilogram
Napęd: 1 silnik Continental IO-360-D o mocy 210 KM
Prędkość maksymalna: 232 km / h
Zakres: 1159 km
Pułap: 5180 m
Prędkość wznoszenia: 4,47 m/s

 

wikipedia.org

T-37 021203-O-9999G-003 Cessna T-37 Tweet

 

Cessna T-37 Tweet – amerykański samolot szkolno-treningowy, produkowany w latach 1955-1975 przez firmę Cessna. Na bazie samolot T-37 zbudowano jego szturmową wersję A-37 Dragonfly.

 

Dane techniczne:
Napęd: 2 silniki turboodrzutowe Continental-Teledyne J69-T-25
Rozpiętość: 10,1 m
Długość: 9,0 m
Wysokość: 2,8 m
Masa własna: 1840 kg
Startowa: 2980 kg
Prędkość maksymalna: 684 km/h
Zasięg:1500 km

 

wikipedia.org

OA-37B-1 Cessna A-37 Dragonfly

 

Cessna A-37 Dragonfly – amerykański dwusilnikowy lekki samolot szturmowy przełomu lat 60. i 70. XX wieku.

A-37 Dragonfly był rozwinięciem konstrukcji samolotu treningowego Cessna T-37 Tweet. Samoloty A-37 były wykorzystywane między innymi podczas wojny w Wietnamie.

Jeden egzemplarz samolotu posiada Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

 

Dane techniczne:
NapędŁ 2 silniki turboodrzutowe General Electric J85-GE-17A o ciągu 12,7 kN każdy
Rozpiętość: 11,71 m
Długość: 9,79 m
Wysokość: 2,82 m
Powierzchnia nośna: 17,1 m²
Masa własna 2815 kg
Masa startowa: 6800 kg
Prędkość maksymalna: 770 km/h
Prędkość przelotowa: 480 km/h
Prędkość wznoszenia: 35,5 m/s
Uzbrojenie:
1x karabin maszynowy M134 Minigun kalibru 7,62 mm,
bomby i niekierowane pociski rakietowe

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 310

 

 

Cessna 310Q Jarosław kania wl

Cessna 310Q - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

 

1. Historia modelu

Cessna 310 - amerykański sześcioosobowy, dwusilnikowy jednopłat, produkowany przez Cessna pomiędzy 1954 a 1980 rokiem. Był to pierwszy dwusilnikowy samolot, który Cessna wprowadziła do produkcji po II wojnie światowej. 310 oblatano w dniu 3 stycznia 1953 roku, a jego dostawy rozpoczęly się pod koniec 1954 roku. Samolot powstał w wielu wersjach i przeszedł wiele różnych modyfikacjach.

Cessna 310 była samolotem czarterowym dla wielu firm typu air taxi, które powstawały w lotnictwa ogólnym zwłaszcza po II wojnie światowej. Zaletą stawiającą Cessnę 310 nad jej współczesnymi typu Piper PA-23 , były jego prędkość i koszty operacyjne. Może ona także wykorzystywać krótkie pasy startowe. Od 1957 roku samolot uzytkowała United States Air Force (USAF) do usług transportowych i wsparcia administracyjnego. USAF nabyła 160 niezmodyfikowany 310A samolotu z oznaczeniem L-27A. W amerykańskiej służbie wojskowej pozostawaly w połowy 1970.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Dwusilnikowy jednopłat

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 x Continental O-470-B w poziomie zamiast silników tłokowych , 240 KM (180 kW) każdy

2.3. Warianty


310
    Samolot napędzany dwoma silnikami Continental O-470-B  240 KM (180 kW) , wyprodukowano 547 sztuk.
310A
    Wojskowa wersja 310 dla United States Air Force, oznaczona jako L-27A, a później U-3A, wyprodukowano 160 sztuk.
310B
    Nowa tablica rozdzielcza, silnik O-470-M i inne niewielkie zmian, wyprodukowano 225 sztuk.
310C
    310B z  silnikiem IO-470-D - 260 KM (190 kW), zwiększona masa startowa i inne drobne zmiany, wyprodukowano 259 sztuk.
310D
    310C drobne szczegóły, wyprodukowano 268 sztuk.
310E
    Wojskowa wersja 310F, oznaczona jako P-27B, a później U-3B, wyprodukowano 36 sztuki.
310F
    310D z dodatkowym oknem w kabinie z każdej strony, nowy kształt końcówki zbiornika i inne drobne zmiany, wyprodukowano 156 sztuki.
310G
zwiększona masa startowa i zmiany w detalach, wyprodukowano 156 sztuki.
310H
    310G zwiększona masa startowa i powiększenie wnętrza kabiny, wyprodukowano 148 sztuk.
310I
    310H z silnikiem IO-470-U, luki bagażowe w tylnej części gondoli silnikowych i inne drobne szczegóły, wyprodukowano 200 sztuk.
310J
    310I drobne zmiany, wyprodukowano 200 sztuk.
310K
    310J wzrosła masa startowa, także zmiana silnika na IO-470-V, wyprodukowano 245 sztuk.
310L
    310K z jednoczęściową szybą, przeprojektowane nadwozie, zwiększona pojemność zbiornika paliwa i inne niewielkie zmiany, wyprodukowano 207 sztuk.
310M
    Opracowano oznaczenie dla 310E.
310N
    310L zmieniona tablica rozdzielcza, dodatkowe zbiorniki paliwa w gondolach silnika IO-470-vo i inne niewielkie zmiany, wyprodukowano 198 sztuk.
310P - używana w trakcie gaszenia lasów
    310N opcjonalnie silniki Continental TSIO-520-B, wyprodukowano 240 sztuk.
310Q
    310P masa startowa wzrosła do 5300 funtów (2400 kilogramów) oraz zmiany szczegółowe, wyprodukowano 1160 sztuk.
310R
    310Q z trzema łopatkami śmigła, masa startowa 5500 funtów (2500 kilogramów) i silnik 285 KM (213 kW) IO-520-M,  wyprodukowano 1332 sztuk.
310S
    Oryginalna nazwa Cessny 320.
320 Skyknight
    Powiększona wersja 310F, zwiększona kabina, wyprodukowano 110 sztuk.
320A Skyknight
    320 niewielkie zmian, wyprodukowano 47 sztuk.
320B Skyknight
    320A niewielkie zmian, wyprodukowano 62 sztuk.
320C Skyknight
    320B niewielkie zmiany, wyprodukowano 73 sztuk.
320D Executive Skyknight
    320C przekształcone tylne okna i silnik 285 KM (213 kW) TSIO-520-B, wyprodukowano 130 sztuk.
320E Executive Skyknight
    320D zmodyfikowane podwozie, zwiększona masa startowa i inne drobne zmiany, wyprodukowano 110 sztuk.
320F Executive Skyknight
    320E z niewielkimi zmianami, wyprodukowano 45 sztuk.
L-27A
    Stany Zjednoczone wojskowe oznaczenie dla 310A, później zmieniony na U-3A.
L-27B
    Stany Zjednoczone wojskowe oznaczenie dla 310E/310M, później zmieniony na U-3b.
U-3A
    L-27A przemianowany w 1963 roku.
U-3B
    L-27B przemianowany w 1963 roku.
Riley 65
    Cessna 310 do 310G zamontowanie dwóch silników 240-260 KM (179-194 kW) Continental O-470 D/-470M
Riley Super 310
    Cessna 310/320, zamontowane dwa silniki 310 KM (231 kW) Continental TSIO-520 -J/-N
Riley Rocket
    Cessna 310 z zamontowanymi dwoma silnikami 290 KM (216 kW) Lycoming IO-540 -A1A5 silniki 

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 310
Silnik, producent 2 x Continental O-470-B w poziomie zamiast silników tłokowych
Maksymalna moc 2x 240 KM (180 kW)
Płatowiec dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,67 m
Długość  8,23 m
Wysokość  3,20 m
Masy  
Masa własna
 1293 kg
Maksymalna masa startowa  2087 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  354 km/h
Prędkość podróżna  330 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  8,6 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1609 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 402

 

 

Cessna402C-Cessna 402 at CYND Gatineau Airport Quebec

Cessna 402C- CYND Gatineau Airport Quebec - fot. źródło: wikipedia.en

 

 

1. Historia modelu

Cessna 402 - Produkowana przez firmę Cessna Aircraft w Stanach Zjednoczonych w latach 1966-1985. Samolot znajduje zastosowanie na mało uczęszczanych trasach, oraz jako taksówka powietrzna i ma dobrą reputację wśród małych przewoźników lotniczych. 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Dwusilnikowy samolot pasażerski produkcji amerykańskiej. Kabina nie jest hermetyzowana aby uprościć konstrukcję i zmniejszyć koszty eksploatacji.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 x silnik tłokowy turbodoładowany, zasilany wtryskiem paliwa, Continental TSIO-520-VB (402C) o mocy 2 × 325 KM (240 kW)

2.3. Warianty


401
    Sześć do ośmiu siedzeń, przeznaczone dla transportu korporacyjnego, produkowany w latach  1966/72. Zbudowane 404 sztuki. Zamiennik 401 w roli korporacji transportowej było 402 wariant Businessliner. Certifikowany 20 września 1966.  
401A
    401 z niewielkimi zmianami, 132 zbudowanych. Certifikowany 29 października 1968.
401B
    401A z niewielkimi zmianami, 91 zbudowanych, później zastąpiony przez 402B. Certifikowany 12 listopada 1969.  
402
    401 do przewozów towarowych lub dziewięć osób w transporcie pasażerskim, certifikowany 20 września 1966.
402A
    402 luk bagażowy w wydłużonym nosem i opcjonalnie drzwi wejściowe załogi, 129 zbudowanych egzeplarzy. Certifikowany 03 styczeń 1969.
402B Utiliner / Businessliner
    402A z niewielkimi zmianami, od 1972 wzrosła objętość kabiny i pięć okien z każdej strony, 129 zbudowanych egzamplarzy. Certifikowany 12 listopada 1969.

  • Wersja Utiliner ma dziesięć siedzeń wewnątrz przeznaczonych do transportu pasażerskiego.
  • Wersja Businessliner ma od sześciu do ośmiu siedzeń wewnątrz przeznaczonych do transportu pasażerskiego.

402C Utiliner / Businessliner

    402B o zwiększonej masy startowej, dłuższa rozpiętość skrzydeł, nowe podwozie, 681 zbudowanych egzemplarzy. Certifikowany 25 września 1978.

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 402
Silnik, producent 2 x Continental TSIO-520-VB (402C)
Maksymalna moc 2 × 325 KM (240 kW)
Płatowiec dolnopłaty
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 13,45 m
Długość  11,09 m
Wysokość  3,49 m
Masy  
Masa własna
 1845 kg
Maksymalna masa startowa  3107 kg
Masa użyteczna  1262 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  428 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  132 km/h
Wznoszenie maksymalne  7 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2 360 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Cessna Citation Columbus Cessna 850 Citation Columbus

 

Cessna 850 Citation Columbus - ostatnia rodzina biznesowych odrzutowców produkowanych przez amerykańską Cessnę

 

Dane techniczne:
Załoga: 2 osoby
Pojemność: co najmniej 8 pasażerów
Ładowność: 884,50 kg
Długość: 23,4 m
Rozpiętość: 24,3 m
Wysokość: 7,49 m
Powierzchnia skrzydeł: 709,3 ft2 (65,90 m2)
Płat: 29,9 °
Kogeneracja: 2 × Pratt & Whitney Canada turbofans PW810C, 8830 kg (39,28 kN) każda
wydajność

Prędkość maksymalna: 562 mph (904 km / h)
Zakres: 4000 nm (7408 km)
Pułap: 45000 m (13716 m)
Prędkość wznoszenia: 27 min do 41000 stóp (27 min do 12.497 m)

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna Citation (560)

 

 

560-citation-flightplanet com

Cessna 560 Citation - źródło: www.flightplanet.com

 

 

1. Historia modelu

Cessna Citation – duża rodzina amerykańskich samolotów dyspozycyjnych, produkowanych przez firmę Cessna.
Powstało wiele różnych wersji samolotu, znacznie się od siebie różniących. Pierwszym samolotem należącym do tej rodziny była Cessna 500, znana później jako Cessna Citation I, której produkcja rozpoczęła się w 1971 roku. Data oblotu maszyny miała miejsce 15 września 1969.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Pratt & Whitney Canada JT15D4B

2.3. Warianty

  • Cessna 500 - Citation I
  • Cessna 501 - Citation I/SP
  • Cessna 510 - Citation Mustang
  • Cessna 550 - Citation II
  • Cessna 551 - Citation II/SP
  • Cessna S550 - Citation S/II
  • Cessna 550 - Citation Bravo
  • Cessna 560 - Citation V
  • Cessna 560 - Citation Ultra
  • Cessna 560 - Citation Encore
  • Cessna 650 - Citation III
  • Cessna 750 - Citation X
  • Cessna 560XL - Citation Excel
  • Cessna 525 - CitationJet
  • Cessna 680 - Citation Sovereign
  • Cessna 850 - Citation Columbus
  • Cessna Citation Longitude

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 560 Citation
Silnik, producent  Pratt & Whitney Canada JT15D4B
Maksymalna moc  11,1 kN
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 15,91 m
Długość  14,39 m
Wysokość  4,57 m
Masy  
Masa własna
 3655 kg
Maksymalna masa startowa  6850 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  
Prędkość podróżna  746 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  15,4 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  3700 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Citation X Cessna Citation X

 

Cessna Citation X – samolot biznesowy dalekiego zasięgu. Citation X osiąga prędkość maksymalną 0,92 macha (1127) km/h i jest najszybszym samolotem pasażerskim będącym w użyciu. Citation X jest jednym z największych modeli firmy Cessna.

W 2012 oblatano zmodernizowaną wersję, certyfikowaną w 2013, wydłużoną o 38 cm z silnikami Rolls-Royce AE3007C2 o ciągu 31,29 kN (poprzednie wersje C: 28,66 kN, C1: 30,09 kN) ze sterowaniem FADEC, wingletami i awioniką Garmin G5000 (zastąpiła Honeywell 2000/Elite). Prędkość samolotu wzrosła do 0,935 macha, udźwig wzrósł o 97 kg do 1140 kg, a prędkość przelotowa o 37km/h do 976 km/h

 

Dane tecniczne:

Napęd 2 silniki Rolls-Royce AE3007C2 o ciągu 31,29 kN każdy
Rozpiętość: 21,09 m
Długość: 22,43 m
Wysokość: 5,86 m
Powierzchnia nośna: 48,96 m²
Masa własna: 10 189 kg
Masa użyteczna: 6548 kg
Maksymalna masa startowa: 16 601 kg
Masa paliwa: 5 865 kg
Zapas paliwa: 7 306 l
Prędkość maksymalna: 0,935 Mach
Prędkość przelotowa: 976 km/h
Pułap: 15 555 m
Zasięg: 6004 km
Długotrwałość lotu: 7 h
Rozbieg: 1609 m
Dobieg: 1045 m
Liczba miejsc: 12 pasażerów

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Columbia 350 / Cessna 350 Corvalis

 

 

Cessna350 flyzoneplanes com

Cessna350 - Źrodło: www.flyzoneplanes.com

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Columbia 350/ Cessna 350 Corvalis - jest zbudowny z kompozytów. To samolot lotnictwa ogólnego budowany przez Cessna Aircraft od roku 1998 do końca 2010 roku. Dawniej nazywany Columbia 350. Certyfikowany 18 września 1998 roku. Dotychczasowa Columbia 300 została wzbogacona m.in. o glasskokpit
Początkowo sprzedawane jako Cessna 350, otrzymała nazwę marketingową Corvalis w dniu 14 stycznia 2009 roku. Nazwa jest pochodną miasta Corvallis w Oregonie.

W kwietniu 2009 roku Cessna ogłosiła zamknięcie przedstawicielstwa w Oregonie i przeniesienie produkcji do Meksyku. Linia produkcyjna została wznowiona w październiku 2009 roku.
W marcu 2011 Cessna ogłosiła, że kończy produkcję tegoż modelu.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Teledyne Continental Motors (TCM) IO-550-N -6 silnik płaski , 310 KM (230 kW)

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Columbia 350 / Cessna 350 Corvalis
Silnik, producent Teledyne Continental Motors (TCM) IO-550-N -6 silnik płaski
Maksymalna moc  310 KM (230 kW)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,00m
Długość  7,67m
Wysokość  2,74m
Masy  
Masa własna
 1000 kg
Maksymalna masa startowa  1500 kilogramów
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  354 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  7,6 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2038 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

BirdDog Cessna 305 Birddog

 

Cessna 305 Bird Dog - samolot łącznikowy i obserwacyjny, pierwszy całkowicie metalowy stałopłat zamówiony przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych. Bird Dog miał długą karierę w armii USA, a także w siłach powitrznych innych armii.

 

Dane tecniczne:

Załoga: 2 osoby
Długość: 7,88 m
Rozpiętość: 10,97 m
Wysokość: 2,23 m
Powierzchnia skrzydeł: 16,16 m²
Masa własna: 734 kg
Max. masa startowa: 1105 kilogram
Napęd: 1 silnik Continental O-470-11 o mocy 213 KM
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Prędkość lotu: 167 km/h
Prędkość minimalna: 87 km/h
Zasięg: 853 km
Pułap: 5640 m
Prędkość wznoszenia: 5,8 m/s

 

wikipedia.org

N2F3699 Cessna Citation Bravo

 

Cessna Citation Bravo - Wersja rozwojowa samolotu Citation II, produkowany przez prawie 10 lat

 

Histroia - W 1994 Citation II i S/II były w produkcji od 10 lat i nadszedł czas, by zastosować nową technologię. Cessna zatem zaprezentowała nową wersję Citation: Bravo. Samolot został zbudowany na podstawie dwupłatowca, napędzany był silnikami PW530A Pratt & Whitney Canada. Główne podwozie zostało zastąpione przez podwozie używane w innych samolotac linii Citation, a średnie wyposażenie zostało zauktualizowane do Honeywell Primus 1000, oraz wprowadzono szklany kokpit. Nowy samolot oblatano w dniu 25 kwietnia, 1995, ale nie przyszedł certyfikacji przez ponad rok W sierpniu 1996 roku rozpoczęto produkcję Bravo, której zaprzestano pod koniec 2006 roku po wyprodukowaniu 337 egzemplarzy.

 

wikipedia.org

 

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 206 Stationair

 

 

cessna 206

Cessna 206

 

 

1. Historia modelu

Cessna 206 Stationair – lekki samolot pasażersko-transportowy z silnikiem tłokowym. Oblatany w 1961 roku. Produkowany od roku 1962. Cessna 205, 206, i 207, znane również jako Super Skywagon, Skywagon, Stationair i Super Skylane to rodzina samolotów jednosilnikowych lotnictwa ogólnego ze stałym podwoziem używanych w komercyjnych usługach lotniczych, a także do użytku osobistego. Rodzina została opracowana na podstawie modelu Cessna 210 i jest produkowany przez Cessna .

Samoloty te są wykorzystywane również do fotografii lotniczej, skoków spadochronowych i innych celów użytkowych. Mogą być również wyposażone w pływaki, pływaki amfibie i narty. Produkcji do chwili obecnej oscyluje wokoł liczby ponad 8500 samolotów.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Jednosilnikowy górnopłat zastrzałowy konstrukcji półskorupowej metalowej, stałe podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, usterzenie klasyczne

2.2. Wyposażenie


Silnik:
6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A chłodzony powietrzem

 

2.3. Warianty

  • 205A (model 210-5A)
  • U206 Super Skywagon
  • P206
  • U206A
  • P206A
  • P206B
  • TU206A
  • TU206B
  • TP206A
  • TP206B
  • U206B
  • P206C
  • TP206C
  • P206D
  • TP206D
  • P206E
  • TP206E
  • U206C
  • TU206C
  • U206D
  • TU206D
  • U206E
  • TU206E
  • U206F
  • TU206F
  • U206G
  • TU206G
  • 206H
  • T206H
  • 207 Skywagon
  • T207 Turbo Skywagon
  • 207A Skywagon / Stationair 8
  • T207A Turbo Skywagon / Turbo Stationair 8

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 206 Stationair
Silnik, producent 6-cylindrowy silnik boxer Lycoming IO-540-AC1A
Maksymalna moc 224 kW (300 KM)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,97 m
Długość  8,61 m
Wysokość  2,83 m
Masy  
Masa własna
 987 kg
Maksymalna masa startowa  1632 kg
Masa użyteczna  645 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  280 km/h
Prędkość podróżna  263 km/h
Prędkość minimalna  100 km/h
Wznoszenie maksymalne  5,0 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1352 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Cessna.citation.III.n650dr.arp Cessna 650 Citation III

 

Cessna 650 Citation III - pierwszy samolot z serii 650, średniej wielkości odrzutowców biznesowych. Citation III doprowadził do późniejszych wersji rozwojowych: Citation VI i Citation VII. Seria 650 był drugą z sześciu odrębnych "rodzin" odrzutowców sprzedawanych przez  Cessna Aircraft pod nazwą Cessna Citation.

 

Wersje:

Citation III (model 650), całkowicie nowa konstrukcja.
Citation IV był zmodernizowaną wersją Citation III, ale została odrzucona przez Cessnę.
Citation VI (model 650) był okrojoną cenowo wersją Citation III, który miał inne wyposażenie i był dopasowywany pod użutkownika
Citation VII (model 650) był ulepszoną wersją Citation III, który był w produkcji od 1992 do 2000 r.

 

Dane tecniczne:

Załoga: 2 osoby
Pojemność: 11 pasażerów
Długość: 16.92 m
Rozpiętość: 16,31 m
Wysokość: 5,13 m
Powierzchnia skrzydeł: 29,0 m2
Masa własna: 5293 kilogram
Waga brutto: 9979 kilogram
Napęd: 2 silniki Garrett TFE731-3B-100S Turbofans, o ciągu 16,2 kN każdy
Prędkość lotu: 875 km/h
Zasięg: 3774 km
Pułap: 15545 m
Prędkość wznoszenia: 19 m/s

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

 Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna F337G Super Skymaster

 

 

cessna337 b

 

cessna337 a

Cessna F337G Super Skymaster - fot. JW

 

1. Historia modelu

Jest to dwusilnikowy samolot pasażersko-transportowy. Jego pierwszy lot miał miejsce w listopadzie 1962 roku. Od 1965 roku wersja Super Skymaster miala opcję chowanego podwozia. Samolot może pomieścić 4 pasażerów i 2 członków załogi.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Górnopłat z zastrzałami i podwójnym usterzeniem. Na dziobie gondoli kadłuba znajduje się silnik ze smiglem ciągnącym, zaś w tylnej jego części ze śmiglem pchającym. Dzięki centralnemu ciągowi samolot byl podobny do samolotów jdnosilnikowych.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Dwa silniki Continental IO-360-GB o mocy 157 kW (213KM)
 
Warianty:
O-2 Skymaster
Conroy Stolifter
Spectrum SA-550

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 337 Skymaster
Silnik, producent  2 x Continental IO-360-GB o mocy 157 kW (213KM)
Maksymalna moc  157 kW (213KM)
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,58m
Długość  9,07m
Wysokość  2,84 m
Masy  
Masa własna
 1204 kg
Maksymalna masa startowa  2100kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  320km/h
Prędkość podróżna  232 km/h
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  6.1 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1553km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Cessna 550b citation bravo cs-dhr arp Cessna 550 Citation II

 

Cessna 550 Citation II - pierwszy z serii lekkich korporacyjnych odrzutowców zbudowanych przez Cessnę. Bezpośredni rozwój Citation I doprowdził do powstania z Citation II modeli Citation II / SP, z S550 Citation S / II, oraz Citation Bravo. Citation II był również używany przez United States Navy pod nazwą T-47A do szkolenia obsługi systemu radarowego.

 

Wersje:

Citation II (model 550), większy rozciągnięciu rozwój modelu 500 produkowanego w 1978 roku pierwszy Początkowo zastąpiona przez S / II w produkcji, ale został sprowadzony i produkowane side-by-side z S / II, aż został wprowadzony Bravo .
T-47A (model 552) jest wyznaczenie wojskowa Odniesienie II.Stany Zjednoczone Navy zakupiła 15 samolotów T-47A jako trenerów systemu radarowego.
Citation II / SP (model 551) z jednym pilotem
Odniesienie S / II (model S550) zawarto wiele usprawnień, zwłaszcza ulepszony skrzydło. Wymieniłem II w produkcji.
Citation Bravo (model 550) aktualizacja II i S / II z nowymi silnikami PW530A, podwozia i Primus 1000 awioniki. Ostatnia wzmianka Bravo zjechał z linii produkcyjnej pod koniec 2006 roku, kończąc bieg produkcji prawie 10 lat z 337 samolotów.

 

Dane tecniczne:

Załoga: 2 osoby
Pojemność: 8 pasażerów
Długość: 14,39 m
Rozpiętość: 15,90 m
Wysokość: 4,57 m
Powierzchnia skrzydeł: 31,83 m²
Masa własna: 3655 kg
Maksymalna masa startowa: 6849 kg
Napęd: 2 silniki Pratt & Whitney Canada JT15D-4B turbofans, o ciągu 11,12 kN każdy
Prędkość lotu: 746 km/h na wysokości 10.670 m
Prędkość minimalna: 152 km/h
Zakres: 3701 km
Pułap: 13100 m
Prędkość wznoszenia: 15,4 m/s

 

wikipedia.org

Cessna citation ISP-Mojave-070126 Cessna 500 Citation I

 

Cessna Citation 500 I - zasilany silnikiem śmigłowym małych rozmiarów odrzutowiec biznesowy, który został zbudowany przez Cessna Aircraft Company w Wichita, w stanie Kansas. Linia biznesowych odrzutowców Cessny obejmuje kilka różnych rodzin samolotów, a Citation był pierwszym z nich.

 

Wersje:

FanJet 500 - prototyp oryginalnego samolotu Citation, oblatano 15.09.1969.

Citation I - pierwotnie zwany Cessna Citation 500 zanim ostatecznie otrzymał nazwę Citation I, w którym to fazie projektu się zmieniło trochę w stosunku do FanJet 500. Oryginalny Citation Był jednym z pierwszych lekkich odrzutowców korporacyjnych z zasilaniem turbowentylatorowym. Produkcję zaprzestano w 1985 roku.

Citation I / SP wersja z jednym pilotem

 

Dane tecniczne:

Załoga: Dwie osoby
Pojemność: Pięciu pasażerów
Długość: 13,26 m
Rozpiętość: 14,35 m
Wysokość: 4,37 m
Powierzchnia skrzydeł: 25,9 m²
Masa własna: 3008 kilogramów
Maksymalna masa startowa: 5375 kilogram
Napęd: 2 silniki Pratt & Whitney Kanada JT15D-1B turbofan, o ciągu 9,77 kN każdy
Prędkość maksymalna: 750 km/h na wysokości 8530 m
Prędkość lotu: 662 km/h na wysokości 10670 m
Prędkość minimalna: 152 km/h
Zakres: 2459 km
Pułap: 12495 m
Prędkość wznoszenia: 13,8 m/s

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 525 CitationJet

 

 

 cessna 525

Cessna 525 CitationJet - fot. www.queenair.cz

 

 

1. Historia modelu

Cessna CitationJet / CJ series (model 525) to siedmiomiejscowy amerykański odrzutowiec wybudowany przez Spółkę Cessna Aircraft.  Model 525 CitationJet jest podstawową wersją modelu, rozwinięcie jej obejmuje także modele CJ, CJ1 CJ1 +, CJ2, CJ2 +, CJ3 i CJ4. Pierwszy model 525 CitationJet został wyprodukowany w 1989 roku. Każdy kolejny model CitationJet jest zmodyfikowaną wersją, głównie w zakresie konstrukcji samolotu,  przedniej części kadłuba. Samolot potrzebuje pasa o minimalnej długości 1000m.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

 To jednopłat z chowanym podwoziem trójkołowym i ciśnieniową kabiną ciśnieniowe, zasilany jest dwoma silnikami turbowentylatorowymi silnikami.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 × Williams FJ44 -1AP turbowentylatorowy, 1965 lb (8,74 kN)

2.3. Warianty
  • Cessna Citation CJ1 (również model 525)
  • Cessna Citation CJ2 (model 525A)
  • Cessna Citation CJ3 (model 525B)
  • Cessna Citation CJ4 (model 525C)




   

 

 
3. Schemat  
 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 525 CitationJet
Silnik, producent  2 × Williams FJ44 -1AP turbowentylatorowy
Maksymalna moc  1965 lb (8,74 kN)
Płatowiec  dolnopłat (3-9 pasażerów)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 14,30 m
Długość  12,98 m
Wysokość  4,19 m
Masy  
Masa własna
 3069 kg
Maksymalna masa startowa  4717 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  720 km / h
Prędkość podróżna  700 km / h
Prędkość minimalna  153 km / h
Wznoszenie maksymalne  1.003 m / min
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2408 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

 

Model:

Cessna 208 Caravan

 

 

Cessna 208B Grand Caravan Supervan 900

Cessna 208B Grand Caravan Supervan 900 - fot. Jarosław Kania / aviateam.pl

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

Cessna 208 Caravan (znana też jako Cargomaster) – samolot produkowany w zakładach Cessna Aircraft Company na początku lat 80. XX wieku, który pokrył ówczesne zapotrzebowanie na prosty i ekonomiczny samolot transportowy. Samolot wykorzystywany jest do transportu ładunków i ludzi, zarówno w lotnictwie cywilnym jak i wojskowym. Wykorzystywany jest też jako samolot ratunkowy. Największym cywilnym użytkownikiem tego samolotu jest FedEx. Można zabrać na pokład 14 osób.

 

2.1. Konstrukcja

Jednopłatowy, dwusilnikowy górnopłat, 14 osobowy lub transportowy.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
  • Pratt & Whitney Canada PT6A-114 o mocy 600 KM
  • Honeywell TPE331-12JR-701S o mocy 1000 KM

2.3. Warianty

Wersje

W trakcie produkcji powstało kilka odmian popularnej Cessny Caravan, jest to również model chętnie modyfikowany przez firmy zewnętrzne.

208A Caravan I/Cargomaster
Wersja podstawowa, wyposażona w silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-114 o mocy 600 KM

 

208A Caravan 675
Wersja wyposażona w ulepszony silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-114A o mocy 675 KM

 

208B Grand Caravan/Super Cargomaster
Wersja wyposażona w silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-114A o mocy 675 KM, wydłużona względem 208A o 120 cm dla zwiększenia ładowności.


Caravan Amphibian
Wersja 208A wyposażona w pływaki z chowanym podwoziem do lądowania na wodzie jak i na lądzie.


Soloy Pathfinder 21
Prototyp powiększonej wersji 208B, wyposażony w dwa silniki PT6A-114A napędzające wspólne śmigło.


Blackhawk XP42A
Modyfikacja dostępna dla wersji 208B, umożliwiająca zabudowanie silnika PT6A-42A o mocy 850 KM


850 Caravan
Modyfikacja dostępna dla wersji 208A, umożliwiająca zabudowanie silnika Honeywell TPE331-12JR-701S o mocy 1000 KM


950 Grand Caravan
Modyfikacja dostępna dla wersji 208B, umożliwiająca zabudowanie silnika Honeywell TPE331-12JR-704AT o mocy 1000 KM


Supervan 900
Modyfikacja dostępna dla wersji 208B, umożliwiająca zabudowanie silnika Honeywell TPE331-12JR o mocy 1000 KM


Wersje wojskowe
Wersje produkowane dla wojska nosiły oznaczenia U-27A, C-98, C-16 i AC-208 Combat Caravan.

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent silnik turbośmigłowy Pratt & Whitney Canada PT6A-114A
Maksymalna moc 675 KM
Płatowiec  jednopłatowy górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 15,88 m
Długość  12,67 m
Wysokość  4,72 m
Masy  
Masa własna
 2073 kg
Maksymalna masa startowa  3970 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  355 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  3,9 m/s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1783 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Cessna Citation Mustang N416CM Cessna 510 Citation Mustang

 

Cessna 510 Citation Mustang - amerykański samolot dyspozycyjny klasy Very Light Jet. Najmniejszy model z rodziny Cessna Citation.

Samolot odbył pierwszy lot 23 sierpnia 2005. Na pokład wchodzi zaledwie 4 pasażerów. Samolot jest wyposażony w szklany kokpit Garmin G1000 a jego cena wynosi około 3 miliony USD .

 

Konstrikcja - Cessna 510 to samolot w układzie dolnopłata konstrukcji metalowej, z podwoziem w układzie trójkołowym, wyposażony w dwa silniki Pratt & Whitney Canada PW615F zamontowane z tyłu kadłuba. Do konstrukcji kadłuba użyto przede wszystkim stopów aluminium. W konstrukcji nośnej skrzydła zaprojektowano aż 3 dźwigary. Samolot posiada jedne drzwi z lewej strony w przedniej części kadłuba oraz dodatkowe wyjście ewakuacyjne z prawej strony kadłuba. Mustang jest jednym z najmniejszych samolotów dyspozycyjnych wyposażonych w toaletę dla pasażerów.

 

Dane techniczne:
Napęd: 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney Canada PW615F i ciągu 6.49 kN każdy
Rozpiętość: 13.16 m
Długość kadłuba: 12.37 m
Wysokość: 4.09 m
Masa użyteczna: 1,442 kg
Masa startowa: 3,921 kg
Prędkość maksymalna: 630 km/h
Zasięg: 2130 km
Rozbieg: 948 m
Dobieg: 725 m

 

wikipedia.org

Producent / Kraj:

 Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Cessna 421 Golden Eagle

 

 

Cessna421BGoldenEagle

fot. wikipedia

 

1. Historia modelu

Cessna 421 Golden Eagle jest amerykańskim lekkim dwusilnikowym samolotem pasażerskim, produkowany przez firmę Cessna. Samolot jest rozwinięciem konstrukcji Cessna 411. W latach 1968-1985 wyprodukowano ponad 2000 egzemplarzy tego samolotu. Na jego pokład wchodzi 1 pilot i 10 pasażerów.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

W wyniku sukcesywnego wprowadzania usprawnień w konstrukcji samolotu powstały cztery wersje produkcyjne modelu.

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
    2× Continental GTSIO-520-N

 

2.3. Warianty

Wersje

W wyniku sukcesywnego wprowadzania usprawnień w konstrukcji samolotu powstały cztery wersje produkcyjne modelu 421.

Cessna 421
Standardowa wersja, wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-D i 6 miejsc pasażerskich. Maksymalna masa startowa to 3084 kg (6800 funtów)


Cessna 421A
Wersja z dodatkowym, siódmym, miejscem pasażerskim i podniesionej masie startowej do 3102 kg (6840 funtów)


Cessna 421B
Wersja wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-H, wnętrze o możliwych konfiguracjach dla 6, 7, 8 oraz 10 miejsc pasażerskich. Maksymalna masa startowa to 3288 kg (7250 funtów), później podniesiona do 3379 kg (7450 funtów).


Cessna 421C
Wersja wyposażona w silniki Continental GTSIO-520-L lub -N oraz powiększone zbiorniki paliwa z 662 do 806 litrów.

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Cessna 421 Golden Eagle
Silnik, producent  2× Continental GTSIO-520-N
Maksymalna moc  2× 375 KM (272 kw)
Płatowiec  jednopłatwy dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,53 m
Długość  11,09 m
Wysokość  3,49 m
Masy  
Masa własna
 2105 kg
Maksymalna masa startowa  3379 kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  478 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  9205 m
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2752 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}