AEROPRAKT - 24

A-24 to wkład firmy Aeroprakt do nowej, popularnej klasy lekkich łodzi latających. Projekt wykonany przez siedmiu doświadczonych inżynierów, którzy połączyli najnowszą technikę projektowania samolotów sportowych z nowoczesną komputerową techniką obliczeniową, przyniósł w efekcie wodnosamolot, który jest osiągnięciem podnoszącym standardy ustalone dla latających łodzi z lat 80-tych i 90-tych. Takie założenie projektantów dało w rezultacie bardzo mocny i sztywny, choć lekki kadłub o pożądanej aerodynamice. Takie podejście pozwoliło konstruktorom konsekwentnie osiągnąć zamierzone, wysoko postawione w założeniach cele. Ładowność użyteczna jest o 50% wyższa niż u większości wodnosamolotów tej klasy, a osiągi połączone ze wspaniałą widocznością z kabiny ujmują każdego, kto miał okazję nim latać.
Aeroprakt-24 Viking
A-24 to wkład firmy Aeroprakt do nowej, popularnej klasy lekkich łodzi latających. Projekt wykonany przez siedmiu doświadczonych inżynierów, którzy połączyli najnowszą technikę projektowania samolotów sportowych z nowoczesną komputerową techniką obliczeniową, przyniósł w efekcie wodnosamolot, który jest osiągnięciem podnoszącym standardy ustalone dla latających łodzi z lat 80-tych i 90-tych. Takie założenie projektantów dało w rezultacie bardzo mocny i sztywny, choć lekki kadłub o pożądanej aerodynamice. Takie podejście pozwoliło konstruktorom konsekwentnie osiągnąć zamierzone, wysoko postawione w założeniach cele. Ładowność użyteczna jest o 50% wyższa niż u większości wodnosamolotów tej klasy, a osiągi połączone ze wspaniałą widocznością z kabiny ujmują każdego, kto miał okazję nim latać.
Dokładne badania pozwoliły na zoptymalizowanie Aeroprakt-24 do sprawnego poruszania się w dwóch środowiskach: powietrznym i wodnym. Zgrabny, plastrowy, kompozytowy kadłub o skorupowej konstrukcji połączony zamocowanym w górze skrzydłem, wykonanym w pełni z anodyzowanego aluminium, jest najskuteczniejszym środkiem uzyskania koniecznego stosunku wytrzymałości do masy i niskiego współczynnika oporu aerodynamicznego. śmigło, silnik i stery poziome usytuowane są w miejscach maksymalnie chronionych przed wodą.
Symulacje komputerowe wykazały, że układ ze śmigłem ciągnącym daje w efekcie krótszy start z wody niż śmigło pchające, wykorzystując ciąg do wyciągnięcia samolotu na wodę. Efektem tego są również niższe szumy od śmigła pracującego w nie zaburzonym powietrzu i spokojniejsza praca całego zespołu napędowego. W powietrzu można niemal zapomnieć, że ten cichy, płynnie pracujący napęd usytuowany jest powyżej kabiny. Ponieważ linia wzroku jest poniżej a krąg śmigła jest praktycznie niewidoczny roztacza się przed nami wspaniały widok prawie jak z kabiny śmigłowca.
A-24 to wodnosamolot ogólnego przeznaczenia kategorii JAR-VLA przeznaczony do wypełniania szerokiego spektrum celów zarówno na lądzie jak i na wodzie. Aeroprakt-24 ma dwa miejsca z przodu oraz trzecie, zamienialne na obszerny bagażnik, z tyłu kabiny. Przesuwne drzwi z obu stron można otworzyć także w czasie lotu. Podnoszone podwozie umożliwia start z lądu i lądowanie na wodzie (lub na odwrót). Samolot dla ludzi z fantazją od ludzi z fantazją.
Uniwersalność, fascynacja i przygoda
* nowoczesny, sprawny i wydajny projekt
* ponad 300 kg ładunku użytecznego
* przestronna 3-osobowa, ogrzewana kabina z regulowanymi siedzeniami
* drzwi otwierane w czasie lotu
* wspaniała sterowność na ziemi, wodzie i w powietrzu
* wyjątkowa widocznością na zewnątrz (320°)
* skrzydło High & Dry, śmigło ciągnące, usterzenie typu T
* podwozie odporne na korozję
* 165 km/h ze 100 KM silnikiem
* zwiększony kąt natarcia skrzydła dla krótkiego startu
Schemat
Więcej na temat:
Łódka, która potrafi latać
Źródło: www.aeroprakt.pl
A-24 to wkład firmy Aeroprakt do nowej, popularnej klasy lekkich łodzi latających. Projekt wykonany przez siedmiu doświadczonych inżynierów, którzy połączyli najnowszą technikę projektowania samolotów sportowych z nowoczesną komputerową techniką obliczeniową, przyniósł w efekcie wodnosamolot, który jest osiągnięciem podnoszącym standardy ustalone dla latających łodzi z lat 80-tych i 90-tych. Takie założenie projektantów dało w rezultacie bardzo mocny i sztywny, choć lekki kadłub o pożądanej aerodynamice. Takie podejście pozwoliło konstruktorom konsekwentnie osiągnąć zamierzone, wysoko postawione w założeniach cele. Ładowność użyteczna jest o 50% wyższa niż u większości wodnosamolotów tej klasy, a osiągi połączone ze wspaniałą widocznością z kabiny ujmują każdego, kto miał okazję nim latać.
Dokładne badania pozwoliły na zoptymalizowanie Aeroprakt-24 do sprawnego poruszania się w dwóch środowiskach: powietrznym i wodnym. Zgrabny, plastrowy, kompozytowy kadłub o skorupowej konstrukcji połączony zamocowanym w górze skrzydłem, wykonanym w pełni z anodyzowanego aluminium, jest najskuteczniejszym środkiem uzyskania koniecznego stosunku wytrzymałości do masy i niskiego współczynnika oporu aerodynamicznego. śmigło, silnik i stery poziome usytuowane są w miejscach maksymalnie chronionych przed wodą.
Symulacje komputerowe wykazały, że układ ze śmigłem ciągnącym daje w efekcie krótszy start z wody niż śmigło pchające, wykorzystując ciąg do wyciągnięcia samolotu na wodę. Efektem tego są również niższe szumy od śmigła pracującego w nie zaburzonym powietrzu i spokojniejsza praca całego zespołu napędowego. W powietrzu można niemal zapomnieć, że ten cichy, płynnie pracujący napęd usytuowany jest powyżej kabiny. Ponieważ linia wzroku jest poniżej a krąg śmigła jest praktycznie niewidoczny roztacza się przed nami wspaniały widok prawie jak z kabiny śmigłowca.
A-24 to wodnosamolot ogólnego przeznaczenia kategorii JAR-VLA przeznaczony do wypełniania szerokiego spektrum celów zarówno na lądzie jak i na wodzie. Aeroprakt-24 ma dwa miejsca z przodu oraz trzecie, zamienialne na obszerny bagażnik, z tyłu kabiny. Przesuwne drzwi z obu stron można otworzyć także w czasie lotu. Podnoszone podwozie umożliwia start z lądu i lądowanie na wodzie (lub na odwrót). Samolot dla ludzi z fantazją od ludzi z fantazją.
* nowoczesny, sprawny i wydajny projekt
* ponad 300 kg ładunku użytecznego
* przestronna 3-osobowa, ogrzewana kabina z regulowanymi siedzeniami
* drzwi otwierane w czasie lotu
* wspaniała sterowność na ziemi, wodzie i w powietrzu
* wyjątkowa widocznością na zewnątrz (320°)
* skrzydło High & Dry, śmigło ciągnące, usterzenie typu T
* podwozie odporne na korozję
* 165 km/h ze 100 KM silnikiem
* zwiększony kąt natarcia skrzydła dla krótkiego startu
Schemat

Zestawienie parametrów technicznych
Typ samolotu |
Aeroprakt - 24
|
Silnik, producent |
Rotax 912 ULS
|
Silnik moc | 100 KM |
Ilość miejsc i rodzaj | 3 osobowy, górnopłat |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,0 m
|
Długość | 7,28 m |
Wysokość | 3,21 m |
Waga
|
|
Masa własna
|
440 km/h
|
Ciężar maksymalny | 750 km/h |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna | 165 km/h |
Prędkość podróżna - 75% | 145 hm/h |
Wznoszenie maksymalne | 4m/s |
Więcej na temat:
Łódka, która potrafi latać
Źródło: www.aeroprakt.pl
Zdjęcie: www.airliners.net