Free Flight 2008



W Niemczech sezon ultralekkiego latania rozpoczyna się Międzynarodową Wystawą Sportów Lekkich pod nazwą FREE FLIGHT 2008. Jej historia sięga wystaw organizowanych w Augsburgu. Obecnie starty i lądowania ultrasów odbywają się pomiędzy drewnianymi szopami, w których przechowane jest siano... CZYTAJ DALEJ
W Niemczech sezon ultralekkiego latania rozpoczyna się Międzynarodową Wystawą Sportów Lekkich pod nazwą FREE FLIGHT 2008. Od czterech lat, spotkania odbywają się co dwa lata. Jej historia sięga jeszcze wystaw organizowanych w Augsburgu. Miejsce to Hale OLYMPI EISSPORT ZENTRUM oraz pobliskie łąki wynajęte na czas wystawy od miejscowych rolników. Starty i lądowania odbywały się pomiędzy drewnianymi szopami, w których przechowane jest siano...

Wyjechaliśmy z Wałbrzycha ok. godz 17.00. Od HRADEC KRALOWE, w Czechach autostradą, po niecałych 7 godzinach drogi w deszczu dojechaliśmy do Monachium. Nocleg u naszych miejscowych przyjaciół, Romy i Piotra Adams ( od 20 lat mieszkają w Niemczech ).

Poranek, piękny słoneczny dzień, wyjazd do Garmisch-Partenkirchae - godz 9.30. O godz 10.30 byliśmy już na parkingach przy Centrum wystawienniczym. Słoneczny i bardzo ciepły dzień. W powietrzu latały dwuosobowe motoparalotnie oraz PIPER CUB. Miejsce głównej wystawy to trzy hale, super przygotowane oraz zaplecze gastronomiczne. Wstęp dla dorosłych bilet; 1 –tages-karte: 8 Euro. 2 tages-karte 13 Euro. 3-tages-karte: 17 Euro. Oczywiście i bilety zniżkowe dla młodzieży, studentów, rodziny. Przygotowany cały program wystawy wewnątrz hali oraz według ustalonych godzin, pokazy latającego sprzętu. My udaliśmy się na przygotowany teren wzlotów i lądowań. Non stop latające motoparalotnie (dwuosobowe) i solo. Oraz do lotów komercyjnych przygotowany PIPER CUB. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy w locie SWIFT FLUGSHOW-AKROFLUG: Manfred Rumer, wielokrotny lotniowy mistrz świata (gościł też na pokazach w Polsce w roku 2006) oraz Alexsander Neuhaus.ich lotnie – szybowce były holowane UL STOLEM (w planie miał być DRAGON-FLY SCHLEPPVORFUHRUNG DragonFly Germany). UL STOL spisywał się wspaniale (starty i lądowania pomiędzy szopami na siano, miejsca było bardzo mało). Hole na 800 m, pokazy akrobacji oraz bardzo niskiej pętli.

Swift jest super lotnią – szybowcem UL (są już wersje z silnikiem o mocy 20 KM). Były też pokazy nowego modelu lotni sztywnej „Atos”, holowanej UL Stolem. Dużym zainteresowaniem publiczności cieszyły się loty paralotni i lotni wyposażonych w napędy elektryczne (już w sprzedaży). Pokazy paralotniowe znanego zespołu Akrobacyjnego: Gleitschrim Flugshow RENEGADES /MAD MIKE KUNG / RODRIGUEZ BRUDER U.A. zapierały dech.

Starty odbywały się z pokładu śmigłowca, startującego obok hal wystawowych. A może takich warto zaprosić do Polski? W trzech halach większość światowych producentów i dilerów sprzętu paralotniowego i lotniowego oraz elektroniki (można było wejść do hali i wyjść wyposażonym w najnowsze modele lotni paralotni, kaski, kombinezony, koszulki , buty, GPS, wariometry. Duże i ciekawe stoisko ukraińskiej firmy produkującej lotnie i paralotnie AEROS, a był sam szef firmy i jeden z najlepszych na świecie pilotów lotniowych Oleg Bondarczuk. Spotkaliśmy też i złożyliśmy gratulacje za wspaniałe wyniki sportowe: Ewę Wiśniewską, Polkę startującą w barwach niemieckich. Można było też przełożyć swój spadochron ratowniczy, na koszulce lub kurtce wyszyć logo paralotni lub lotni. Były też interesujące odczyty i seminaria,a także dobra muzyka i jeszcze lepsze jedzenie i piwo.

 

Andrzej Binkowski

www.flyadventure.pl