British Aircraft Corporation Logo.svg

 

British Aircraft Corporation (BAC) -  brytyjski producent samolotów,firma narodziła się z połączenia firm Electric Aviation Ltd. , Vickers-Armstrongs Aircraft , na Bristol Aeroplane Company i Hunting samolotów w 1960 roku Bristol, angielski stał elektryczne i Vickers z BAC z udziałami odpowiednio 40%, 40% i 20% odpowiednio. Jego siedziba znajdowała się na najwyższych piętrach 100 Pall Mall budynku w City of Westminster , Londyn.

 

 

british
Nowa korporacja była współwłasnością Vickers, English Electric i Bristolu. Wewnętrznie miał dwa oddziały. Operacje lotnicze trzech rodziców były już zależne od BAC; "Bristol Aircraft Ltd", "English Electric Aviation Ltd" (z wicehrabia Caldecote jako General Manager) i "Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd" (Sir George Edwards). 

Gdy BAC powstał, Bristol Aeroplane Company (Dział samochodów) nie została objęta konsolidacją, ale rzeźbione off przez Sir George'a Białej, którego rodzina założył brytyjski i Colonial Aeroplane Company w 1910 roku (później Bristol Aeroplane Company ). Pozostaje operacyjne dziś Bristol Cars.

Większość projektów BAC zostały przejęte z poszczególnych firm, które go tworzyły. BAC nie stosuje swojej nowej tożsamości zbyt retrospektywnie, stąd VC10 pozostał Vickers VC-10 . Zamiast tego firma zastosowała swoją nazwę dla inicjatyw marketingowych, reklamy.

Również w 1966 roku, Rolls-Royce nabyte za Bristol Aeroplane Bristol Siddeley biznesu silnika lotniczego, lecz oświadczył, że nie miał żadnego interesu w akcjonariacie BAC. Pomimo tego, Rolls-Royce nadal nie wyrzucać jej udziałów przez BAC w 1971 roku, kiedy Rolls-Royce ogłosił upadłość. 20% udziałów nabył od komisarycznego przez Vickers i GEC , który nabył English Electric w 1968.

W 1967 roku, brytyjski, francuski i niemiecki rząd zgodził się na rozpoczęcie rozwoju 300-osobowego samolotu Airbus A300. BAC odmówiono środków rozwojowych i Hawker Siddeley otrzymał kontrakt na budowę skrzydeł Airbusa.