Rozkazem Szefa Dep. Aeronautyki MSWojsk. i dowódcy 2 Pułku Lotniczego z dnia 20 X 1934r rospoczęto formowanie 26 Eskadry Towarzyszącej. Eskadra powstała na bazie plutonu towarzyszącego, dzialającegoprzy I Dywizjonie Liniowym. Przewidywano powstanie 3 plutonów po 3 samoloty każdy. 26 Eskadra wraz z 24 Eskadrą Liniową utworzyła II Dywizjon Liniowy.
Dowódcy:
- październik 1934r - kpt.obs. Władysław Bohuszewicz
- 6 XI 1934r - plut.pil. Stanisław Glimka
- 20 IX 1935r -kpt.pil Kazimierz Jarzębiński
- 24 X 1936r - kpt.pil. Jan Biały
- październik 1937r - por.pil. Stanisław Krzystyniak
- 29 XI 1938r - por.obs. Stanisław Rzepa
Dowódcy Plutonu I/26:
- październik 1934r - por.obs.Stanisław Hermanowski
- październik 1937r - por.obs. Jerzy Kranc
Dowódcy Plutonu II/26:
- październik 1934r- por.obs.Józef Kukuła
- październik 1937r - ppor.obs. Stanisław Król
Dowódcy Plutonu III/26:
- październik 1934r - por.obs. Henryk Łepkowski
Wyposażenie:
- październik 1934r - Lublin R-XIIIC
Miejsce stacjonowania i działania:
- luty 1935r - I/26 ćwiczenia zimowe w Katowicach, II/26 w Częstocowie, III/26 w Rakowice
- lato 1935r- III/26 uczestniczył w szkole ognia artyleri na lotnisku Tarnobrzeg, II/26 działał w rejonach Lubaczów,Bełżec,SokalRadziechów oraz w rejonie Hrubieszowa z Grupą "HRUBIESZÓW", I/26 przydzielony do 5 SBK w rejonie Kielc
- październik 1935r - pracowały na korzyść Wielkich Jednostek piechoty: I/26 i II/26 w rejonach Bielska, Żar, Mikołowa, Pszczyna, Oświęcimia, Chrzanowa, a III/26 działała rejonie Kraków-Krzeszowice-Chrzanów-Oświęcim.
- luty 1936r - II/26 ćwiczenia zimowe "Podkarpackie" z 22 DP Górskiej w ustianowej
- lato 1936r - I/26 odlwciał z 5 SBK w rejon Żywca, II/26 ćwiczenia z 23 DP operując z lotnisk Katowice, Paniowa, Przegenza, Wodzisław, Pszczyna
- pażdziernik 1936r - II/26 dziłał z lotniska w Frydrycowicac, III/26 ćwiczenia z lotnisk Pułtłusk, Wyszków i Łochów
- 1937r - plutony sziałały z: I/26 z lotniska Częstocowa, II/26 z lotniska Aleksandrowice, III/26 lotnisko Katowice
- sierpień 1937r - współpraca z Wielkimi Jednistkami: I/26 z 5 Sam. Bryg. Kaw. z Gorlic i Nowy Sącz, II/26 z 21 DP z lotniska Niegowić, III/26 z 5 Gr. Arty. z lotniska Tarnobrzeg
- październik 1937r - współpraca z Wielkimi Jednostkami : I/26 z 6 DP z lotnisk Łąkno, Niegowić, Brzezie, II/26 z 23 DP z lotniska Katowice-Świerczków, III/26 z 7 DP z lotnisk Makówiska i Przymiechy
- październik 1937r - reorganizacja eskadry. Z istniejącyc 3 Plutonów utworzono 3 eskadry towarzyszące ( 23, 26, 29) w skladzie dwóch plutonów
- maj - kwiecień 1938r - ćwiczenia szkieletowe Wielkich Jednstek w rejoni Siewierza. I/26 z lotnisk Kronisław koło Zawiercia i folwark Sulików koło Siewierza, a II/26 z m. Będusz.
- kwiecień 1938r - pod dowództwem Sam.Grupy Opera. działając z lotnska Sulików
- sierpień - listopad 19 38r - II/26 działał z Krakowską Brygadą Kawalerii z lotnisk Spytkowice, Kimontów, Złota, a następnie z 2 DP Leg. Natomiast I/26 pracował z lotniska Nowy Targ na korzyść 21 DP
- 13-20 IX 1938r - została przesnięta na wschód. Uczestniczyła w manewrach "Wołyńskich", działając z lotniska Łuck
- 1938r - w związku z akcją "Zaolzie", Pluton II/26 zostal w trybie alarmowym przesunięty na lotnisko Aleksandrowice, działając na korzyść SGO "ŚLĄSK". Pluton wykonał wtedy specjalny lot nad terenem Czechosłowacji
- październik 1938r- II/26 przesunięty na lotnisko Ochaby, ermanowice koło Skoczkowa
- 21 IX 1938r - Akcja "Zaolzie" Pluton I/26 przebywalna lotnisku Lipowa
- 4 X 1938r - koncentracja eskadry na lotnisku hermanowice, a następnie odleciała do majątku Mosty
- październik - listopad 1938r -- Pluton I/26 powrócił do Krakowa, Pluton II/26 zostal przesunięty do Aleksandrowic, gdzie służył d-cy SGO "ŚlĄSK"
- luty 1939r - kondycyjny obóz zimowy w Zwardoniu
- 10 vI 1939r - szkoła ognia w Tarnobrzegu
- 24 - 26 VIII 1939r - mobilizacja przebiegła pomyślnie
- 26/27 VIII 1939r - rzut kołowy eskadry na lotnisko Bieżanów pod dowództwem ppor.obs. M. Łapy
- 29 VIII 1939r - nowe dyspozycje: I/26 i drużyna dowódcy eskadry została przeniesiona na lotnisko Zrębice-Przyrów do dyspozycji dowództwa 7 Dywizjonu Piechoty, natomiast Pluton II/26 miał bazować na lotnisku Klimontów k. Sosnowca, pod dowództwem GO "ŚLĄSK"
- 31 VIII 1939r - odlot do Krakowa rzutów powietrznych