Powstała w wyniku rozwiązania 11 Pułku Myśliwskiego i przeniesienia Dywizjonu Myśliwskiego tej formacji do 2 Pułku Lotniczego, w którego składzie znajdowały się 113 i 114 Eskadra. 114 Eskadra Myśliwska została przemianowana na 122 Eskadrę Myśliwską 2 Pułku Loniczeg.
Dowódcy:
- lipiec 1928r - kpt.pil. Tadeusz Piotrowicz
- luty 1930r - por.pil Jerzy Bajan
- 1932r - 1934r - por.pil Jerzy Bajan / por.pil. Antoni Wczelik ( w wyniku licnych nieobecności por. Bajana, który uczestniczył w tym czasie w zawodach akrobacyjnych)
- 1 II 1936r - por.pil. Antoni Wczeiik
- listopad 1936r - kpt.pil. Stanisław Florian Laskowski
- maj 1937r - kpt.pil Mieczysław Wiórkiewicz
Wyposażenie:
- lipiec 1928r - Spad C1
- 1930r - Avia BH-33
- 1932r - PZL P-7a
- 1936r - PZL P-11c
Miejsce stacjonowania i działania:
- sierpień 1930r - kurs pilotażu myśliwskiego. Przeprowadzone przez eskadrę szkolenia akrobacji i ndywidualnej i zespołowej, dały początek słynnej później w kraju "Krakowskiej szkole pilotżu". Imponując precyzją i elegancją wykonania, "trójki", w których skład wchodzili sławni już piloci: Bajan, Kosiński, Wczelik, Mack i Pniak, zapisały się w historii lotnictwa polskiego.
- 1930r - 1937r - udziała w licznych zawodach akrobacyjnych
- maj 1937r - koncentracja lotnictwa i ćwiczenia zorganizowane przez 3 Grupę Lotniczą
- sierpień 1939r - brała udziała w zasadze na lotnisku Aleksandrowice k. Bielska
- 24-25 VIII 1939r - mobilizacja sierpniowa
- 26/27 VIII 1939r - odjechał rzut kołowy w pewnych odstępach czasu, aby nie zwrócić uwagi III Rzeszy
- 31 VIII 1939r - odlot samolotów na lotnisko alarmowe Balice
Wojnę Obronna Polski 1939r 122 Eskadra Myśliwska odbyła w składzie III/2 Dywizjonu Myśliwskiego, przydzielonego do Lotnictwa Armii "Kraków" (do 3 IX). Następnie służyła na korzyść Naczelnego D-ca Lotnictwa (do 12 IX), a od 13 IX weszła w skład Brygady Pościgowej