Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: McDonnell Douglas / USA

 

Model: KC-10 Extender

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot cysterna i samolot transportowy z trzema silnikami odrzutowymi, dolnopłat (oblatany 12.07.1980 r.); samolot cysterna wywodzi się z modelu DC-10-30CF. Maszyna miała trzy gumowe zbiorniki w dolnym pokładzie oraz wysięgnik o długości 17,80 m. Mogła przewozić jednocześnie paliwo, ludzi i ładunki. Wyposażona była w system powietrznego tankowania. Zbudowano 60 samolotów tego typu

 

1.1. Konstrukcja

  • duralowo-kompozytowa
  • półskorupowa
  • kabina hermetyzowana
  • podwozie chowane
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  3 General Electric CF6-50C2
Maksymalna moc  3 x 233 kN
Załoga  4-6
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 50,40 m
Długość  55,56 m
Wysokość  17,7 m
Masy  
Masa własna
 109,328 kg
Maksymalna masa startowa  267,620 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  989 km/h
Prędkość wznoszenia  34 m/s
Pułap  10 180 m
Zasięg  7,032 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}