Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Boeing / USA

 

Model: KC-135 Stratotanker

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot cysterna z czterema silnikami odrzutowymi (oblatany 31.08.1956 r.); wojskowy odpowiednik cywilnego modelu Boeing 707 - używany od wojny w Wietnamie do operacji Pustynna Burza. Ze wszystkich 732 egzemplarzy zbudowanych w latach 1954-1965 kilka wielokrotnie modernizowano. Służą one do dziś.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4x Pratt&Whitney TF-33-PW-102
Maksymalna moc  4x 80 kN
Ładowność  90-72 ton paliwa lotniczego
Załoga  4-5
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 39,88 m
Długość  41,53 m
Wysokość  12,70 m
Masy  
Masa własna
 44663 kg
Maksymalna masa startowa  146000 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  933 km/h
Prędkość podróżna  850 km/h
Pułap  15200 m
Zasięg  2400 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}