|
|||||
|
|
||||
1. Opis Dwusilnikowy samolot, transportowy, grzbietopłat zastrzałowy o drewnianej konstrukcji wyposażony w cichobieżne silniki (loty próbne rozpoczęto w czerwcu 1943 r.). Mógł być używany do zrzutu spadochroniarzy i zaopatrzenia (np. oddziałów partyzanckich) oraz jako samolot sanitarny. Produkcję zakończono w 1946 r. po zbudowaniu 550 egzemplarzy. Po zakończeniu wojny służył jeszcze jako cywilny samolot transportowy i samolot pasażerski krótkiego zasięgu. Zamierzano wykorzystać go do lotów usługowych w rolnictwie, jednak jego silniki okazały się zbyt słabe. Służył jako samolot szkolny, łącznikowy oraz fotogrametryczny.
|
|||||
1.1. Konstrukcja
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 2 x Szwiecow M-11D |
Maksymalna moc | 2x 115 KM |
Ładowność | 9-16 pasażerów lub ładunek o masie 1130 kg |
Załoga | 2 |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
20,48 m |
Długość | 14,27 m |
Wysokość | 4,00 m |
Masy | |
Masa własna
|
2 270 kg |
Maksymalna masa startowa | 3 700 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 157 km/h |
Prędkość podróżna | 140 km/h |
Pułap | 3000 m |
Zasięg | 1000 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Źródło obrazka: samolotypolskie.pl
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}