Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Sikorsky / USA

 

Model: H-6 (R-6)

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Jednosilnikowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy (oblatany 15.10.1943 r.). wersja rozwojowa modelu Sikorsky R-4(H-4). Miał taki sam układ wirnika i napędu jak jego poprzednik. Tak jak w typie R-4, można w nim było zamontować pływaki. Zmianie uległa jednak konstrukcja kadłuba, która przybrała bardziej aerodynamiczny kształt. Podczas wojny w Korei pełnił funkcję śmigłowca ratowniczego i rozpoznawczego.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Lycoming O-435
Maksymalna moc  168 kW (225 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 11,58 m
Długość całkowita  11,64 m 
Masy  
Maksymalna masa startowa  1 470 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  155 km/h
Pułap  4 020 m
Zasięg   490 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}