Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Sikorsky / USA

 

Model: S-64/CH-54 Scycrane

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Ciężki dwusilnikowy śmigłowiec dźwigowo-transportowy z sześciołopatowym wirnikiem i kadłubem o niskim przekroju poprzecznym, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oznaczenie wojskowe: CH-54A) oraz do transportu ciężkich ładunków zewnętrznych (oblatany 9.05.1962 r.). W 1992 r. firma Erikson AirCrane kupiła prawa do S-64 i zmodernizowała go.

 

 

1.1. Konstrukcja:

  • półskorupowa

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Pratt&Whitney T73-70
Maksymalna moc  2x 3579 kW (4867 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 21,95 m
Długość całkowita  21,41 m
Wysokość  5,67 m
Masy  
Masa własna
 8 724 kg
Maksymalna masa startowa  19 050 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  240 km/h
Prędkość wznoszenia  6.75 m/s
Pułap  5 600 m
Zasięg  370 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}