Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Kaman / USA

 

Model: UH-2/SH-2 Seasprite

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Jedno- lub dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z czterołopatowym wirnikiem (oblatany 2.07.1959 r.). Pierwsze dwie serie UH-2 A i B miały jeden silnik turbinowy, kolejne (od UH-2 C) - już dwa silniki. Zadaniem wersji dla lotnictwa morskiego SH-2 D (od 1971 r.) było zwalczanie okrętów wojennych i podwodnych (na zdjęciu SH-2 G).
 

1.1. Konstrukcja:

  • metalowa

      

 

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x silnik turbowałowy General Electric T58-8F
Maksymalna moc  2 x 1285 kW (1247 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 13,50 m
Długość całkowita  12,20 m 
Wysokość  4,7 m 
Masy  
Masa własna
 3 193 kg
Maksymalna masa startowa  6 120 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  265 km/h 
Pułap  6 220 m
Zasięg  1 000km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}