Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Bell / USA

 

Model: OH-58B Kiowa

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

 Lekki śmigłowiec rozpoznawczy z dwułopatowym wirnikiem (oddany do użytku w 1976 r.), jego poprzednie modele służyły już w wojnie w Wietnamie. W wersji typowej występuje bez uzbrojenia, może być jednak uzbrojony (maks. do 907 kg). Wersja OH-58D może być wyposażona w system rozpoznawczy zabudowany w zasobniku MMS (Mast Mounted Sight) na głowicy wirnika głównego.

 

1.1. Konstrukcja:

  • półskorupowa,
  • ze stopów lekkich

1.2. Warianty

  • OH-4
  • OH-58A Kiowa
  • OH-58B Kiowa
  • OH-58C
  • OH-58D Kiowa Warrior

         

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Allison 250-C20
Maksymalna moc  294 kW (400 KM)
Zastosowanie śmigłowiec rozpoznawczy
Wymiary
 
Średnica wirnika

 10,77 m

Długość całkowita  9,80 m
Wysokość  4 m
Masy  
Maksymalna masa startowa  1450 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  222 km/h
Pułap  6400 m
Zasięg  460 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}