Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Bell / USA

 

Model: 212

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Dwusilnikowy średni śmigłowiec wielozadaniowy z dwułopatowym wirnikiem (oblatany 16.04.1969 r.), wersja rozwojowa typu 205. W 1970 r. służył jako UH-1 N w US Marinę Corps. Ze względu na rezerwy mocy często wykorzystywany był jako śmigłowiec policyjny.

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Pratt7Whitney Canada PT6T-3B
Maksymalna moc  2 x 470 kW (640 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 13,41 m
Długość całkowita  16,26 m 
Wysokość  3,83 m 
Masy  
Masa własna
 2 961 kg 
Maksymalna masa startowa  5 080 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 231 km/h 
Prędkość podróżna 186 km/h 
Pułap 5 273 m 
Zasięg 430-830 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}