|
|||||
|
|
||||
1. Opis
Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z czterołopatowym wirnikiem głównym (oblatany 12.06.1999 r.). Całkowicie zmodyfikowany następca modelu BK-117 oraz EC-135. Ciszej działający wirnik główny tego śmigłowca otrzymał całkiem nowy profil. Maszyna produkowana jest w różnych wersjach, np. jako śmigłowiec dla biznesmenów, śmigłowiec ratowniczy albo policyjny.
|
|||||
1.1. Konstrukcja:
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Turbomeca Arriel 1E2 |
Maksymalna moc | 2x 574 kW (770 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
11,0 m |
Długość całkowita | 10.20 m |
Wysokość | 3.96 m |
Masy | |
Masa własna
|
1792 kg |
Maksymalna masa startowa | 3585 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 268 km/h |
Prędkość wznoszenia | 8,1 m/s |
Pułap | 5485 m |
Zasięg | 680 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}