|
|||||
|
|
||||
1. Opis
Jednosilnikowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy z trójłopatowym wirnikiem głównym. Wywodzi się z modelu AS.350 B3, ma jednak większą kabinę. Charakteryzuje się bardzo cichą pracą silników. Może być używany jako śmigłowiec ratunkowy.
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Turbomeca Arriel 2B1 |
Maksymalna moc | 632 kW (860 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
10.69 m |
Długość całkowita | 10.68 m |
Wysokość | 3.34 m |
Masy | |
Masa własna
|
1 377 kg |
Maksymalna masa startowa | 2 427 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 240 km/h |
Prędkość wznoszenia | 9.0 m/s |
Pułap | 4 770 m |
Zasięg | 610 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}