|
|||||
|
|
||||
1. Opis Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z pięciołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany 24.06.1961 r.). Następca modelu Mi-4 wyposażony w silniki turbinowe. Mógł przewozić dwa razy więcej ładunku lub pasażerów niż jego pierwowzór. W wersji wojskowej zaopatrzony został w działka i rakiety służące do wspierania działań lądowych. Zmodyfikowana wersja eksportowa, Mi-17, pokazana po raz pierwszy w 1981 r., również służyła do wielu zadań cywilnych i wojskowych. |
|||||
1.1. Konstrukcja:
|
|
||||
2. Schemat |
3. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 2 x Izotow TW3-117 |
Maksymalna moc | 1545 kW ( 2100 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
21,91 m |
Długość całkowita | 18,42 |
Wysokość | 5,56 m |
Masy | |
Masa własna
|
6 990 kg |
Maksymalna masa startowa | 13 000 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 250 km/h |
Prędkość podróżna | 220 km/h |
Pułap | 5 000 m |
Zasięg | 1 065 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}