Producent / Kraj: Mil / ZSRR

 

Model: Mi-8/Mi-17

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

 Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z pięciołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany 24.06.1961 r.). Następca modelu Mi-4 wyposażony w silniki turbinowe. Mógł przewozić dwa razy więcej ładunku lub pasażerów niż jego pierwowzór. W wersji wojskowej zaopatrzony został w działka i rakiety służące do wspierania działań lądowych. Zmodyfikowana wersja eksportowa, Mi-17, pokazana po raz pierwszy w 1981 r., również służyła do wielu zadań cywilnych i wojskowych.
 

1.1. Konstrukcja:

  • półskorupowa 

   

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Izotow TW3-117
Maksymalna moc  1545 kW ( 2100 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 21,91 m
Długość całkowita  18,42 
Wysokość  5,56 m
Masy  
Masa własna
 6 990 kg
Maksymalna masa startowa  13 000 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  250 km/h
Prędkość podróżna  220 km/h
Pułap  5 000 m
Zasięg  1 065 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}