Producent / Kraj: Mil / ZSRR

 

Model: Mi-6

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Ciężki dwusilnikowy śmigłowiec transportowy z pięciołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany jesienią 1957 r.). Pierwszy śmigłowiec z dwoma silnikami turbinowymi i pierwszy, który przekroczył prędkość 300 km/h. Przez ponad dziesięć lat był największym śmigłowcem na świecie. Kilka wersji miało zredukowane skrzydła. Mi-6 służył m.in. w Aeroflocie jako śmigłowiec transportowy o ładowności 12 000 kg. Oprócz standardowej wersji pasażerskiej (mogącej przewozić 65 pasażerów) produkowana była także wersja sanitarna (wyposażona w 41 par noszy) oraz wersja do gaszenia pożarów. Jako dźwig latający mógł unieść 9000 kg.

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Sołowiew D-25W
Maksymalna moc  2x 5500 KM
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 35,00 m
Długość całkowita  41,74 m
Wysokość  9,86 m
Masy  
Masa własna
 27 240 kg
Maksymalna masa startowa  40 500 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  300 km/h
Pułap  4500 m
Zasięg  620 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}