|
|||||
|
|
||||
1. Opis Ciężki dwusilnikowy śmigłowiec transportowy z pięciołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany jesienią 1957 r.). Pierwszy śmigłowiec z dwoma silnikami turbinowymi i pierwszy, który przekroczył prędkość 300 km/h. Przez ponad dziesięć lat był największym śmigłowcem na świecie. Kilka wersji miało zredukowane skrzydła. Mi-6 służył m.in. w Aeroflocie jako śmigłowiec transportowy o ładowności 12 000 kg. Oprócz standardowej wersji pasażerskiej (mogącej przewozić 65 pasażerów) produkowana była także wersja sanitarna (wyposażona w 41 par noszy) oraz wersja do gaszenia pożarów. Jako dźwig latający mógł unieść 9000 kg. |
|||||
2. Schemat |
3. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Sołowiew D-25W |
Maksymalna moc | 2x 5500 KM |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
35,00 m |
Długość całkowita | 41,74 m |
Wysokość | 9,86 m |
Masy | |
Masa własna
|
27 240 kg |
Maksymalna masa startowa | 40 500 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 300 km/h |
Pułap | 4500 m |
Zasięg | 620 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}