|
|||||
|
|
||||
1. Opis Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z sześciołopatowym wirnikiem. Prace nad tym śmigłowcem rozpoczęty się w 1986 r. Pierwsza maszyna miała wzbić się w powietrze w 1993 r., lecz projekt opóźnił się ze względu na problemy finansowe. Założono, że do 2030 r. wyprodukowanych zostanie 300 maszyn tego typu. |
|||||
1.1. Konstrukcja:
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Klimow TWA 3000/127 |
Maksymalna moc | 2x 1813 kW (2465 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
21,10 m |
Długość całkowita | 19,70 m |
Wysokość | 5,13 m |
Masy | |
Masa własna
|
8 300 kg |
Maksymalna masa startowa | 15 600 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 300 km/h |
Pułap | 5 100 m |
Zasięg | 1300 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}