|
|||||
|
|
||||
1. Opis Ciężki dwusilnikowy śmigłowiec dźwigowy z pięciołopatowym wirnikiem z niskim kadłubem i wysokim podwoziem (oblatany w czerwcu 1960 r.). skonstruowany na podstawie modelu Mi-6, przeznaczony do transportu ciężkich ładunków zewnętrznych (do 15 000 kg). Dzięki ształtowi kadłuba i wysokości podwozia Mi-10 mógł ustawiać sie bezpośrednio nad ładunkiem, np. nad kontenerem. |
|||||
1.1. Konstrukcja:
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | 2 x Sołowiow D-25W |
Maksymalna moc | 2 x 4100 kW (5500 KM) |
Zastosowanie | dźwig latający |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
35 m |
Długość całkowita | 32,86 m |
Wysokość | 9,90 m |
Masy | |
Masa własna
|
27 000kg |
Maksymalna masa startowa | 43 700kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 250 km/h |
Prędkość podróżna | 170 km/h |
Pułap | 2 326 m |
Zasięg | 430 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}