Producent / Kraj: Mil / ZSRR

 

Model: Mi-1

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Lekki jednosilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z trójłopatowym wirnikiem głównym (oblatany 20.09.1948 r.). Kadłub wykonany został z rusztowania z rur stalowych z poszyciem metalowym. Łopaty wirnika początkowa miały konstrukcję mieszaną, później całkowicie metalową. Śmigłowiec produkowano do 1955 r. w Związku Radzieckim, później na licencji radzieckiej w Polsce. Używany byl do zadań transportowych, w rolnictwie oraz w siłach paramilitarnych.
 

1.1. Konstrukcja:

  • metalowa
  • podwozie stałe

      

 

 

 

 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  silnik tłokowy Al-26W 
Maksymalna moc  422 kW (573 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 14,30 m
Długość całkowita  12,90 m 
Wysokość  3,3 m 
Masy  
Masa własna
 1 700 kg
Maksymalna masa startowa   2 265 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  170 km/h
Prędkość podróżna  145 km/h 
Pułap  3 000m
Zasięg  380 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}