Producent / Kraj:  Kamow / Rosja

 

Model: Ka-50

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Dwusilnikowy śmigłowiec bojowy z przeciwbieżnym podwójnym wirnikiem w układzie współosiowym (oblatany 17.06.1982 r. ),przeznaczony do bezpośredniego wsparcia oddziałów lądowych. Do służby wszedł w 1994 r. W tym samym roku zapoczątkowano prace nad wersją dwumiejscową Ka-52.

 

1.1. Konstrukcja:

  • stalowo-kompozytowa (ponad 1/3 konstrukcji to kompozyty)

       

 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × silnik turbinowy Klimow TW3-117WK
Maksymalna moc  2 x 1639 kW (2195 KM)
Zastosowanie śmigłowiec bojowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 14,50 m
Długość całkowita  13,50 m 
Wysokość  4,93 m 
Masy  
Masa własna
 7 800 kg
Maksymalna masa startowa  9 800 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  350 km/h
Prędkość wznoszenia  10 m/s
Pułap  5 500 m
Zasięg  1 160 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}