Producent / Kraj: Kamow / ZSRR

 

Model: Ka-26

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Lekki dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z podwójnym wirnikiem trójłopatowym w układzie współosiowym (oblatany 18.08.1965 r.), wykorzystywany do zadań cywilnych. Można w nim było wymieniać kabinę. W zależności od potrzeb za kokpitem pilota wstawiano odpowiedni moduł (np. pasażerski, sanitarny, transportowy, do przewozu chemikaliów, środków do oprysków lub zbiornik z wodą do gaszenia pożarów).
 

1.1. Konstrukcja:

  • metalowa

       

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x 14-cylindrowy silnik gwiazdowy Wandenejew M-14-V-26
Maksymalna moc  2 x 242 kW (325 KM)
Zastosowanie śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 13 m
Długość całkowita  7,75 m 
Wysokość  4,1 m 
Masy  
Masa własna
 2 020 kg
Maksymalna masa startowa  2 900 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  170 km/h
Prędkość podróżna  150 km/h 
Pułap  3 000 m 
Zasięg  400 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}