Producent / Kraj: BAC / Wielka Brytania

 

Model: TSR.2

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot rozpoznawczy i bombowy z dwoma silnikami odrzutowymi, grzbietopłat (oblatany 27.09.1964 r.). Samolot miał być następcą English Electric Canberra jako naddźwiękowy samolot rozpoznawczy i bombowy. Choć miał zaawansowaną technologicznie konstrukcję i był udany pod względem aerodynamicznym, ze względów politycznych nie wszedł do produkcji seryjnej. 

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Bristol-Siddeley Olympus 22R
Maksymalna moc  2 x 136 kN
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,28 m
Długość  27,13 m 
Wysokość  7,24 m 
Masy  
Masa własna
 24 834 kg
Maksymalna masa startowa  43 545 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  2 390 km/h 
Prędkość wznoszenia  267 m/s
Pułap  16 460 m
Zasięg  6 857 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}