Producent / Kraj: Focke-Wulf / Niemcy

 

Model: Fw 200 Condor

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot rozpoznawczy (oblatany 27.07.1937r.). Pierwotnie skonstruowany jako transatlantycki samolot pasażerski został przebudowany na początku II wojny światowej. Używany był jako samolot rozpoznawczy lotnictwa morskiego dalekiego zasięgu oraz bombowiec morski nad Atlantykiem Północnym przeznaczony do zwalczania konwojów.

 

1.1. Konstrukcja

  • dolnopłat o konstrukcji metalowej,
  • podwozie klasyczne – chowane w locie
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4x BMW 132G
Maksymalna moc  4x 1000 KM
Załoga  4
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
32,84 m
Długość 23,46 m
Wysokość 6,30 m
Masy  
Masa własna
 17 005 kg
Maksymalna masa startowa  24 520 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  360 km/h
Prędkość podróżna  335 km/h
Pułap  6 000 m
Zasięg  3 650 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}