pierwszy prototyp DFS 228

 

DFS 228 – niemiecki rakietowy samolot doświadczalny zaprojektowany w 1940 roku przez Feliksa Krachta w Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DFS).

 

Historia - Samolot DFS 228 powstał w związku ze zgłaszanym przez Luftwaffe zapotrzebowaniem na samolot rozpoznawczy operujący na bardzo dużych wysokościach.

Pierwszy oblot samolotu DFS 228 V1 miał miejsce w 1943 roku na lotnisku Hörsching. Kolejne próby były przeprowadzane w Rechlinie. Prototyp DFS 228 V1 pomimo wielokrotnych lotów nigdy nie został przetestowany z włączonym silnikiem rakietowym.

W 1945 roku został zbudowany zmodernizowany prototyp DFS 228 V2, w którym usunięto wiele usterek zaobserwowanych w modelu DFS 228 V1. Drugi prototyp uległ zniszczeniu w maju 1945 roku.

DFS 228 V1 przetrwał II wojnę światową. Po 1945 roku został wywieziony do Stanów Zjednoczonych Ameryki gdzie poddano go licznym testom. Później został przekazany do badań w Wielkiej Brytanii.

 

Dane techniczne:
Napęd: silnik rakietowy Walter HWK 109-509o ciągu 14,7 kN
Rozpiętość: 17,56 m
Długość: 10,58 m
Wysokość: 2,92 m
Powierzchnia nośna: 30 m²
Masa własna: 1650 kg
Prędkość maksymalna: 900 km/h
Pułap praktyczny: 23 000 m
Zasięg: 1000 km
Długotrwałość lotu: 45 min
Wyposażenie dodatkowe: 2 kamery na podczerwień Zeiss

 

wikipedia.org