Producent / Kraj: AEG / Niemcy

 

Model: B.I

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot rozpoznawczy, dwupłat. Poprzednik bardziej skutecznych i silniej uzbrojonych modeli C typu AEG. Już pod koniec 1914 r. ten nieuzbrojony samolot rozpoznawczy został zastąpiony ulepszonym, choć wciąż jeszcze mało skutecznym modelem AEG B.II. Do końca wojny służył już tylko jako samolot szkolny. 

 

1.1. Konstrukcja

  • mieszana, przeważnie drewniana, podwozie stałe
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 x Benz FX
Maksymalna moc  74 kW (100 KM)
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 14,50 m
Długość  10,50 m  
Masy  
Masa własna
 744 kg
Maksymalna masa startowa  1 040 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  110 km/h
Pułap  2 500 m

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}