Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Boeing / USA

 

Model: 727

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot komunikacyjny krótkiego i średniego zasięgu z trzema silnikami odrzutowymi, wolnonośny dolnopłat z usterzeniem w układzie T ( pierwszy lot 6.02.1963 r.). Dzięki zespołowi napędowemu w tylnej części maszyny skrzydła zostały w pełni zmechanizowane. Przez cały okres produkcji (do 1984 r.) typ ten był stale modernizowany. W końcu w 1981 r. przedstawiono wersję transportową 727-20F.

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  3 x Pratt & Whitney JT8D
Maksymalna moc  3 x 62,3 kN
Liczba pasażerów  131
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 32,92 m
Długość  40,59 m
Wysokość  10,36 m
Masy  
Masa własna
 46 675 kg
Maksymalna masa startowa  95 028 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  1100 km/h
Prędkość podróżna  990 km/h
Pułap  7 530 m
Zasięg  4 450 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}