Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


RuthAS-Boeing_720-048_EI-ALA_Aer_Lingus_1965

Boeing 720 irlandzkich linii Aer Lingus

 

Boeing 720 – samolot pasażerski będący mniejszym bratem wersji 707. Posiada mniejszy zasięg, ma mniejszą ładowność i jest lżejszy.

 

B720 został wprowadzony w 1959 (wstępnie jako 707-020) posiadał taką samą podstawową strukturę jak 707-120, lecz był o 2,54 m krótszy, co skutkowało zmniejszeniem liczby miejsc pasażerskich do 112 (38+74) w typowym układzie dwóch klas. Inne zmiany dotyczyły skrzydeł, które stały się bardziej aerodynamiczne, przez co samolot charakteryzował się mniejszą prędkością minimalną oraz większą prędkością przelotową. Modele 720 zabierały mniej paliwa i miały mniejszą maksymalną masę startową. Jednakże wiele komponentów było takich samych w obu modelach – w 720 oraz 707-120.

 

Pierwszy samolot wzbił się 23 listopada 1959 roku, a wszedł do służby 5 lipca 1960 roku. Pierwszym odbiorcą zostały linie United Airlines. 29 września 2010 Boeing 720 odbył swój ostatni lot. Wyprodukowano 1010 sztuk 720-tki.

 

Podobnie jak wczesne 707, pierwsze egzemplarze wersji 720 wyposażane były w silniki turboodrzutowe typu JT3C. Boeing 720B charakteryzował się większą maksymalną masą startową.

 

Do głównych użytkowników Boeingów 720 należały linie American Airlines, United, Continental Airlines, Eastern, Northest Orient oraz Western. Zagranicznymi operatorami była Lufthansa oraz Avianca.

 

 

Boeing 720 Crash Test:



 

 

 

Dane techniczne:

 

Rozpiętość - 39.9 m

Długość - 41.25 m

Wysokość - 12.65 m

Masa - 46.785 kg

Masa startowa - 100.800 kg

Zapas paliwa - 60.900 l

Napęd - 4 x Pratt & Whitney J57 Moc 53.3 kN

Prędkość przelotowa - 1000 km/h

Zasięg - 7.040 km

Rozbieg - 1.740 m

Liczba miejsc - 140

 

 

Tekst: BH na podst. wkipedia.org

Fot. RuthAS/wikipedia.org

Film: youtube.com