Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 




Kalinin K 7 - pierwszy lot 11 sierpnia 1933 roku.

W latach 30 tych Rosjanie obsesyjnie myśleli by tworzyć samoloty ogromnych rozmiarów. W tamtym czasie zaproponowano użycie maksymalnie dużą ilość śmigieł by unieść w powietrze olbrzymi samolot przypominający fortecę . Napęd odrzutowy nie został jeszcze wprowadzony.

Niewiele zdjęć pozostało zachowanych z tamtych czasów z powodu tajności badań prowadzonych nad projektami. Działa , w które zaopatrzony jest ten ,,olbrzym” zaprezentowane są na dwóch ostatnich zdjęciach.

Kalinin K-7 (z rosyjskiego Калинин К-7) był ciężkim, eksperymentalnym samolotem, zaprojektowanym i testowanym przez ZSRR na początku lat 30-tych. W wersji pasażerskiej siedzenia rozmieszczone wewnątrz na odległość 2,3 m. kadłub  powstał w wyniku stopienia  KhMa- stali chromowo-molibdenowej. Oryginalny projekt odwoływał się do 6 silników umiejscowionych na krawędziach skrzydeł , lecz gdy przewidywana masa załadunku była przekroczona projektanci dołożyli 2 silniki , po jednym na każde skrzydło.

Pierwszy lot K-7 odbył się 11 sierpnia 1933 roku. Następnie 21 listopada 1933 samolot rozbił się z powodu błędów konstrukcyjnych jednego  z wysięgników znajdujących się na ogonie, zabijając przy tym 14 osób na pokładzie oraz 1 na ziemi . Pomimo wykonania 2 kolejnych prototypów , projekt odwołano w 1935 roku przed jego ukończeniem.

Specyfikacja

Charakterystyka ogólna:

- Pojemność 120 pasażerów

- Długość 28 m

- Rozpiętość skrzydeł 53 m

- Wysokość- ()

- Powierzchnia skrzydeł- 454 m2

- Waga pustego samolotu- 24,400 kg

- Waga załadowanego samolotu: 38000kg

Wyniki;

Maksymalna prędkość 225 km/h

Maksymalna wysokość 4000m

Współczynnik wagi samolotu w obszarze skrzydeł 84kg/m2

Moc 130 W/kg

tłumaczenie: Anna Grzegorek
na podst. wikipedia.pl