Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


An-28 - Polskiej Marynarki Wojennej An-28 - Polskiej Marynarki Wojennej

Antonow An-28 (kod NATO: Cash) - samolot  został pomyślany jako następca szeroko stosowanego An-2. Konstrukcja wywodzi się z samolotu An-14 "Pszczółka" Prototyp, oznaczony An-14M z silnikami TWD-850 o mocy 810 KM każdy został oblatany we wrześniu 1969r. Po wprowadzeniu licznych zmian konstrukcyjnych i wymianie silników na turbośmigłowe TWD-10 zmieniono oznaczenie na An-28. Ulepszony prototyp oblatano w kwietniu 1975r. W 1976r. produkcję przekazano do PZL-Mielec, gdzie zbudowano  w latach 1984-89 serię 72 egzemplarzy (pod oznaczeniem PZL An-28), z których większość trafiła do ZSRR. Rozwinięciem konstrukcji An-28 jest samolot An-38.


Konstrukcja: półskorupowa, metalowa; dwusilnikowy górnopłat zastrzałowy, podwozie trójpodporowe stałe. Prototyp był wyposażony w silniki TWD-10B o mocy 960 KM każdy. Samolot ma właściwości krótkiego startu i lądowania, może być wykorzystywany z lotnisk trawiastych i wysokogórskich.



Dane techniczne:

Rozpiętość

22,7 m

Długość

13,1 m

Wysokość

4,9 m

Powierzchnia nośna

39,72 m2

Masa własna

3750 kg

Masa całkowita

6500 kg

Prędkość maksymalna

350 km/h

Pułap

6000 m

Zasięg

1365 km

 


Opracował: Paweł Szczepaniec