
Wersje i odmiany:
-
An-24PT - samolot komunikacyjny z 1964r., przystosowany do lotu w klimacie tropikalnym i na dużej wysokości. Zastosowano w nim napęd mieszany, który stanowiły 2 turbinowe silniki śmigłowe AI-24T o mocy 2076 kW (2820 KM) każdy i turbinowy silnik odrzutowy RU-19-300 o ciągu 883 daN (900 kG) umieszczony w gondoli prawego silnika turbośmigłowego, którego zadaniem było ułatwienie startu samolotu.
-
An-24RW - samolot transportowy z 1967r. o zwiększonym udźwigu. Napęd mieszany złożony z 2 turbinowych silników śmigłowych AI-24 o mocy 1877 kW (2550 KM) każdy i turbinowego silnika odrzutowego RU-19-300 o ciągu 883 daN (900 kG).
-
An-24T - samolot transportowy z 1966r. przystosowany do zrzutu spadochroniarzy.
-
An-24TW - samolot transportowy z 1968r. przystosowany do przewozu ładunków, wyposażony w rampę załadunkową w tylnej poszerzonej części kadłuba. Rozwinięciem tej wersji jest samolot An-26.
-
An-24W - samolot komunikacyjny z 1966r., zabierał 52 pasażerów lub ładunek o masie 5000 kg. Od marca 1966 samoloty te znajdowały się w służbie LOT-u (20 egzemplarzy), gdzie wykorzystywane były głównie na trasach krajowych. Na początku lat 90 zostały zastąpione przez samoloty ATR-40 produkcji francusko-włoskiej. Ostatni An-24W został skreślony ze stanu LOT-u w lutym 1992r.
-
An-24W II - samolot dyspozycyjny z 1966r., używany również w lotnictwie polskim.
Dalszym rozwinięciem konstrukcji An-24 jest opracowany na Ukrainie Antonow An-140.
Konstrukcja: metalowa, dwusilnikowy grzbietopłat, podwozie trójpodporowe wciągane w locie. Turbinowe silniki śmigłowe AI-24 o mocy 1877 kW (2550 KM) każdy;
Dane techniczne:
Rozpiętość |
29,3 m |
Długość |
23,53 m |
Wysokość |
8,32 m |
Powierzchnia nośna |
72,46 m2 |
Masa własna |
13 400 kg |
Masa całkowita |
21 000 kg |
Prędkość maksymalna |
490 km/h |
Pułap |
8400 m |
Zasięg |
2000 km. |
Opracował: Paweł Szczepaniec