Producent / Kraj: Junkers / Niemcy

 

Model: Ju 52/3m

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Trzysilnikowy samolot pasażerski, dolnopłat o całkowicie metalowej konstrukcji (oblatany 7.03.1932 r.). Kadłub w dużej mierze wzorowany na Ju52/1m - dopasowano do wymogów komunikacji pasażerskiej. W kabinie pasażerskiej znajdowały się składane siedzenia dla 17 pasażerów. Samolot miał wentylację i ogrzewanie ciepłym powietrzem, ładownię na bagaż i ładunek oraz umywalnię i toaletę. Wyposażony był w dwuster oraz aparaturę radiową. W zalezności od wymagań zleceniodwacy otrzymał rózne silniki. Oprócz wersji cywilnej wprowadzono do produkcji również wiele wojskowych wersji transportowych.

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  BMW 132 A-3
Maksymalna moc  3 x 485 kW (660 KM)
Liczba pasażerów  15(17) + 2 członków załogi
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 29,25 m
Długość  18,50 m
Wysokość  4,65 m
Masy  
Masa własna
 5 720 kg
Maksymalna masa startowa  9 200 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  290 km/h
Pułap  6 300 m
Zasięg  1 300 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}