Article Index




Opis konstrukcji


Samolot jest górnopłatem o konstrukcji całkowicie metalowej, półskorupowej. Podwozie chowane, trójkołowe z kołem przednim, chowane i wysuwane hydraulicznie. Klapy wychylane elektrycznie. Napęd stanowią dwa silniki Garrett TPE-331-5A-252D o mocy 579 kW i zużyciu paliwa 213 kg/h. Śmigła czterołopatowe przestawialne Hartzell o średnicy 2.69 m. Do standardowego wyposażenia należy: ogranicznik prędkości obrotowej i temperatury silnika, system gaśniczy silnika, światła lądowania, klimatyzacja kabiny.

Wyposażenie kabiny: podwójne IFR, prędkościomierze, altimetry, wskaźniki prędkości pionowej, zakrętomierze, zegary, liczniki godzin lotu, sztuczne horyzonty oraz nadajnik awaryjny. VOR/ILS, ADF, DME, ATC, altimetr kodujący.

Opcjonalnie montowane: odladzanie skrzydeł, śmigieł i owiewki, APU, ogrzewanie kabiny, toaleta, kuchnia, autopilot, system nawigacji Omega, radar meteorologiczny.

 

Dane techniczne samolotu w wersji 228-212

Długość

16.56 m

Rozpiętość

16.97 m

Wysokość

4.86 m

Powierzchnia nośna

32.0 m2

Maks. masa startowa

6400 kg

Maks. masa lądowania

6100 kg

Maks. masa paliwa

1885 kg

Prędkość przelotowa

434 km/h

Prędkość minimalna

146 km/h

Prędkość przeciągnięcia

150 km/h

Prędkość wznoszenia

9.5 m/s

Pułap

3963 m

Rozbieg 

793 m

Dobieg

450 m

 


Copyright © 1994 Krzysztof Krzysztofowicz