Producent / Kraj: Nord Aviation / Francja

 

Model: MH 262

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Dwusilnikowy samolot komunikacyjny, górnopłat (oblatany 24.12.1962 r.). Nad maszyną pracowano od 1961 r., miała ona zastąpić model Nord 260 Super-Broussard. Poza Francją Nord Aviation 262 używany był w wielu krajach afrykanskich. We francuskiej marynarce wojennej latało od 1967 r. 26 samolotów Nord Aviation 262 Fregate.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 × Turbomeca Bastan VI C
Maksymalna moc  2 x 1065 KM
Załoga  30
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 21.90 m
Długość  19.28 m
Wysokość  6.21 m
Masy  
Masa własna
 6 654 kg
Maksymalna masa startowa  10 300 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  385 km/h
Prędkość podróżna  360 km/h
Pułap  7 300 m
Zasięg  1 110 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}