Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Polikarpow ITP

Polikarpow ITP - Prace nad samolotem myśliwskim ITP (istriebitiel tiażołyj puszecznyj) N. Polikarpow rozpoczął pod koniec 1940r. Miał służyć zarówno do walki powietrznej, eskorty bombowców, jak i do ataków szturmowych. Planowano powstanie 2 odmian:

  • M-1- wyposażona w silnik M-107A o mocy 1300 KM, uzbrojona w działko NS kal. 37 mm i 2 działka SzWAK kal. 20 mm.

  • M-2 - wyposażona w silnik AM-39 o mocy 1900 KM, uzbrojona w 3 działka SzWAK kal. 20 mm.

Obie wersje samolotu miały ponadto przenosić bomby i niekierowane pociski rakietowe. Wyliczone osiągi samolotu dorównywały osiągom najlepszych ówczesnych radzieckich samolotów, do produkcji seryjnej jednak nie doszło. Wybuch wojny niemiecko -radzieckiej zmusił przemysł ZSRR do skoncentrowania się na wytwarzaniu sprawdzonych typów samolotów. Był to ostatni samolot myśliwski N. Polikarpowa.

Dane techniczne (ITP M-2):

Prędkość maksymalna

645 km/h

Pułap

10 400 m

Zasięg

1280 km


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec