Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Polikarpow I-3

Polikarpow I-3 - prace nad myśliwcem Nikołaja Polikarpowa oznaczonym I-3 rozpoczęto w maju 1927r. W trakcie projektowania szczególną uwagę zwrócono na wytrzymałość konstrukcji, na co wpływ zapewne miała katastrofa innego samolotu tego konstruktora- dwumiejscowego DI-1. W efekcie samolot, choć bezpieczny, był jednak wyraźnie przeciążony.  Rok później pierwszy prototyp był już gotów. Piloci doświadczalni chwalili dobrą zwrotność, wadą myśliwca okazał się jednak długi rozbieg. Podjęto jednak decyzję o rozpoczęciu produkcji seryjnej. Pierwsze seryjne I-3 trafiły do jednostek w 1929r.

Łącznie zbudowano około 400 myśliwców I-3, które stanowiły podstawowy sprzęt Armii Czerwonej na początku lat 30. Dalszym rozwinięciem konstrukcji tego samolotu był I-6 oraz dwumiejscowy myśliwiec DI-2.

Konstrukcja: drewniana, jednomiejscowy jednosilnikowy dwupłat. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe, istniała możliwość zamontowania nart. Napęd stanowił silnik rzędowy M-17 (kopia niemieckiego silnika BMW-VI) o mocy 369 kW (500 KM)

Uzbrojenie: 2 k.m. PW-1 kal. 7.62 mm

Dane techniczne:

Rozpiętość

11,08 m

Długość

8,8 m

Wysokość

4,1 m

Powierzchnia nośna

27,85 m2

Masa własna

1403 kg

Masa całkowita

1846 kg

Prędkość maksymalna

278 km/h

Pułap

7200 m

Zasięg

580 km


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec