Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Polikarpow I-190

Polikarpow I-190 -  powstał jako rozwinięcie konstrukcji myśliwca I-153. Główna zmiana polegała na zastosowaniu silnika gwiazdowego M-38 z turbosprężarką o mocy 699 kW (950 KM), co miało poprawić osiągi samolotu. Podobnie jak poprzednik miał znakomitą zwrotność, ale układ dwupłata nie pozwalał na znaczące poprawienie osiągów, co powodowało, że w porównaniu z nowoczesnymi myśliwcami zbudowanymi w układzie dolnopłata I-190 był przestarzały już w momencie rozpoczęcia prac konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp (z silnikiem bez turbosprężarki) został oblatany 30 XII 1939r. W lutym 1941r. został on rozbity, co spowodowało przerwanie prac nad tym mało obiecującym samolotem. Drugi samolot, który miał zostać wyposażony w turbosprężarkę i hermetyzowaną kabinę, by umożliwić działanie na dużej wysokości, nigdy nie został ukończony,

Konstrukcja: mieszana, jednomiejscowy, jednosilnikowy dwupłat. Podwozie chowane w locie. Napęd stanowił silnik gwiazdowy M-88 o mocy 699 kW (950 KM), próbowano również silniki M-88R i M-88A.

Uzbrojenie: 4 k.m. SzKAS kal. 7.62 mm lub 2 działka SzWAK kal. 20 mm

Dane techniczne:

Rozpiętość

10,2 m

Długość

6,48 m

Powierzchnia nośna

24,83 m2

Masa własna

1761 kg

Masa całkowita

2112 kg

Prędkość maksymalna

450 km/h

Pułap

12 400 m

Zasięg

450 km


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec