Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


prototyp Polikarpowa I-180-3

Polikarpow I-180 - samolot myśliwski I-180 powstał w 1938r. jako rozwinięcie konstrukcji I-16. Modyfikacja polegała na zastosowaniu silnika M-87A o mocy 800KM w układzie podwójnej gwiazdy. Podczas oblatywania pierwszego prototypu zginął 15 XII 1938r. pilot W. Czkałow. Przyczyną wypadku była najprawdopodobniej awaria silnika. Drugi prototyp oblatany w marcu 1939r.otrzymał ulepszony silnik M-87B, a trzeci, na którym wprowadzono liczne zmiany konstrukcyjne wyposażono w silnik M-87R o mocy 746 kW (1000 KM). Zamówiono serię informacyjną 10 samolotów opracowanych na bazie trzeciego prototypu, lecz różniących się od niego konstrukcją skrzydła, zakrytą kabiną pilota oraz poprawioną aerodynamiką kadłuba. Otrzymały one oznaczenie I-180S. Do dalszej produkcji nie doszło, gdyż pojawił się myśliwiec I-185 będący rozwinięciem konstrukcji I-180S.

Konstrukcja: metalowa, jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat wolnonośny. Podwozie klasyczne, dwukołowe, wciągane w locie. Napęd- jw.

Uzbrojenie: 2 k.m. SzKAS kal. 7,62 mm i 2 k.m. BS kal. 12,7 mm

Dane techniczne (trzeci prototyp):

Rozpiętość

10,1 m

Długość

6,9 m

Powierzchnia nośna

17,17 m2

Masa całkowita

2440 kg

Prędkość maksymalna

585 km/h

Pułap

11 000 m


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec