
Polikarpow DI-2 - był dwumiejscową wersją myśliwca I-3. Podczas budowy szczególną uwagę zwrócono na wytrzymałość konstrukcji, co spowodowało wyraźne przeciążenie samolotu i niekorzystnie odbiło się na jego osiągach. Prototyp oblatano w 1929r., w jednym z następnych lotów został on rozbity. Przyczyną było zjawisko flatter usterzenia i tylnej części kadłuba. Produkcji seryjnej nie podjęto.
Konstrukcja: całkowicie drewniany jednosilnikowy, dwumiejscowy dwupłat. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił silnik BMW VIz o mocy 500 KM
Uzbrojenie: 2 k.m. PW-1 kal. 7,62 mm pilota i 1 k.m. tego samego typu strzelca.
Dane techniczne:
Rozpiętość |
11,0 m |
Długość |
8,20 m |
Powierzchnia nośna |
27,85 m2 |
Masa własna |
1557 kg |
Masa całkowita |
2112 kg |
Prędkość maksymalna |
256 km/h |
Pułap |
6300 m |
Zasięg |
510 km |
Opracował: Paweł Szczepaniec