Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Polikarpow DI-1 (2I-N1)

Polikarpow DI-1 (2I-N1)
- w 1926r. został ukończony prototyp dwumiejscowego myśliwca projektu N. Polikarpowa, o oznaczeniu DI-1. Pierwsze loty pokazały, że samolot ma osiągi porównywalne z osiągami lżejszych jednomiejscowych myśliwców (mimo że testy prowadzono z podwoziem nartowym). W lotach brał też udział konstruktor, zajmując w myśliwcu miejsce tylnego strzelca.

31 III 1936r. prototyp DI-1 (oznaczany też 2I-N1) został rozbity. W czasie lotu nurkowego z dużą prędkością eksplodowało poszycie górnego skrzydła.  Samolot uderzył o ziemię, załoga zginęła. Późniejsza analiza wykazała, że przyczyną katastrofy okazała się zbytnia szczelność pokrycia skrzydeł, uniemożliwiająca wyrównywanie się ciśnień na zewnątrz i wewnątrz płata. Prace nad myśliwcem przerwano, mimo że wystarczyłoby wywiercanie w poszyciu skrzydła kilku niewielkich otworów.

Wypadek DI-1 niekorzystnie wpłynął na następne samoloty konstruktora (I-3 oraz DI-2), w których szczególną uwagę zwrócono na wytrzymałość konstrukcji, skutkiem czego były one wyraźnie przeciążone.

Konstrukcja: całkowicie drewniany jednosilnikowy, dwumiejscowy półtorapłat. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe (istniała również możliwość zamontowania nart). Napęd stanowił silnik Napier o mocy 331 kW (450 KM).

Uzbrojenie: 2 stałe i 2 ruchome k.m. kal. 7,62 mm

Dane techniczne:

Rozpiętość

12,00 m

Długość

9,75 m

Powierzchnia nośna

27,15 m2

Masa własna

1153 kg

Masa całkowita

1700 kg

Prędkość maksymalna

268 km/h

Pułap

7100 m

Zasięg

800 km


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec