Praga E.44


Praga E

Praga E.44 - Prace nad nowym czechosłowackim myśliwcem Praga E-44 (znanym także pod oznaczeniem BH-44) rozpoczęto w 1931r. Początkowo samolot wyposażono w silnik Rolls-Royce Kestrel. Ponieważ nie osiągał on zakładanej mocy, szybko w zastąpiono go czechosłowackim silnikiem Praga ESV. Samolot wykazywał jednak sporo usterek, których usuwanie trwało aż do 1934r.

6 VI 1934r. czechosłowackie Ministerstwo Obrony rozstrzygnęło konkurs na nowy samolot myśliwski. Zwyciężył w nim myśliwiec Avia B-534, zamówiono również niewielką serię samolotów Letov Š-231. Mimo porażki prac nad samolotem Praga E-44 nie przerwano, co doprowadziło do powstania projektów lub/i prototypów myśliwców Praga BH-144, BH-244 i BH-344 napędzanych coraz mocniejszymi silnikami, a w końcu do budowy samolotu Praga E-45.

Konstrukcja: mieszana, jednosilnikowy, jednomiejscowy dwupłat. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił 12-cylindrowy silnik rzędowy Praha ESV o mocy 478 kW (650 KM).

Uzbrojenie: 2 k.m. M30. Samolot mógł przenosić 4 bomby po 10 kg każda.

Dane techniczne:

Rozpiętość

9,25 m

Długość

7,62 m

Powierzchnia nośna

23,25 m2

Masa całkowita

1650 kg

Prędkość maksymalna

345 km/h

Pułap

7500 m


                                                                                        Opracował: Paweł Szczepaniec