Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Czetwerikow / ZSRR

 

Model: MDR-6

 

 

 240px-Tschetwerikow MDR-6

 

 

 

 

1. Opis

Dwusilnikowy samolot amfibia, wolnonośny grzetopłat (oblatany w grudniu 1937 r.). Maszyna wygrała rywalizacje z projektem biura konstrukcyjnego Beriewa. Zbudowano 50 maszyn użytkowanych jako samoloty rozpoznawcze dalekiego zasięgu. Wersja rozwojowa MDR-6B ze zmienionym kadłubem i wydłużonym usterzeniem, która pojawiła się pod koniec 1940 roku, nigdy nie weszła do produkcji seryjnej.

 

1.1. Konstrukcja

   mieszana metalowo-płócienna

 


 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Klimow M-63
Maksymalna moc  1116 KM
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 21 m
Długość  15,7 m
Wysokość  4,2 m
Masy  
Masa własna
 3 900 kg
Maksymalna masa startowa  6 450 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  360 km/h
Prędkość podróżna  220 km/h
Wnoszenie maksymalne  9 000 m
Zasięg  2 650 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}