Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beriew / Związek Radziecki

 

Model: R-1

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Radziecka łódz latająca z dwoma silnikami odrzutowymi i dwuczłonowymi kadłubem oraz usterzeniem krzyżowym  (oblatana 30.05.1952r.). Model R-1 był pierwszą łodzią latającą o napędzie odrzutowym. Jego zadaniem było rozpoznawianie i zwalczanie celów nieprzyjaciela. wyposażony  została w działka kalibru 23mm oraz bomby o masie 1000kg R-1 nie sprawdził się ze względu na często pojawiające się usterki, lecz doświadczenie wyniesione w eksploatacji tego samolotu zostały wykorzystane podczas projektowania modelu Be-10.

 

1.1. Konstrukcja

  •  metalowa

 


Silnik:
dwa silniki Klimow VK-1, każdy o ciągu 26,87 kN

 

 

 

 

2. Schemat

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Klimow
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 21,40m
Długość  19,43m
Wysokość  7,10m
Masy  
Maksymalna masa startowa  17 000kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  800km/h
Zasięg  2000km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}