Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beriew /Związek Radziecki 

 

Model: BE-8

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Jednosilnikowy lekki samolot amfibia o całkowicie metalowej konstrukcji, górnopłat (pierwszy start z wody 3.12.1947 r., z lądu 11.02.1948 r.) maszyna przeznaczona była do przewozów pasażerów, rannych oraz ładunków. Mogła również służyć do patrolowania linii brzegowej, obserwacji lodu (kry) oraz szkoleń dla pilotów. Wyprodukowano tylko dwa egzemplarze do lotów testowych

 

1.1. Konstrukcja

  •  metalowa

 

 

Silnik:1 x siedmiocylindrowy silnik gwiazdowy Szwiecow ASz-21

 

 

1.2. Warianty

 

 

 

 

2. Shemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  ASz
Maksymalna moc  700KM
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 19m
Długość  13m
Wysokość  4,48m
Masy  
Maksymalna masa startowa  3800kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  260km/h
Zasięg  1205km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}